Αρχική » , , , , , » Το έγγραφο του ΥΠ.ΟΙΚ. που άναψε φωτιές στα στελέχη ΕΔ-ΣΑ

Το έγγραφο του ΥΠ.ΟΙΚ. που άναψε φωτιές στα στελέχη ΕΔ-ΣΑ

ΠΥΡ ΚΑΙ ΜΑΝΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ, ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ-ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΣΘΩΝ

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει μεταξύ στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας με το Υπουργείο Οικονομικών λόγω του... εγγράφου που απέστειλε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής. Με το έγγραφο αυτό, το οποίο βρίθει από ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις, όπως καταγγέλλουν τα στελέχη ΕΔ-ΣΑ, το Υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να παρουσιάσει τους στρατιωτικούς, τους αστυνομικούς, τους λιμενικούς και τους πυροσβέστες ως ευνοημένους μισθολογικά σε σχέση με τους υπόλοιπους υπαλλήλους του δημοσίου τομέα (να σημειωθεί ότι οι ΕΔ-ΣΑ δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι), και να χαράξει τακτική άρνησης καταβολής του υπολοίπου 50% των μισθών και των συντάξεων, όπως επίσης και των αναδρομικών από τον Αύγουστο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2014, τη στιγμή που το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει δικαιώσει τα στελέχη των Ε.Δ. και των Σ.Α.

Εκείνο όμως που προκαλεί μεγάλη ανησυχία είναι το γεγονός ότι το Υπουργείο Οικονομικών συντάσσει ένα τέτοιο έγγραφο με το οποίο επιχειρείται να μπει «φρένο» στην αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων κατά 100%, όπως έχει αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας, τη στιγμή που η κυβέρνηση, διά των αρμοδίων υπουργών, και ιδίως του υπουργού Εθνικής Άμυνας, έχει συντάξει νομοθετική ρύθμιση (την αποκαλύψαμε στην πρώτη έκδοση του «ΑΡΜ») την οποία έχει υπογράψει ο Πάνος Καμμένος και έχει προωθήσει για υπογραφή στους συναρμόδιους υπουργούς. Είναι άραγε σε γνώση του υπουργού Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, το συγκεκριμένο έγγραφο (δεν φέρει την υπογραφή του); Αν ναι, τότε εγείρονται μείζονα θέματα για το τι παιχνίδι παίζει η κυβέρνηση σχετικά με τους μισθούς και τις συντάξεις των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών έστειλε επιστολή στον υπουργό Οικονομικών, απαντώντας στο έγγραφο της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής, και αντιδρώντας στα περί «ευνοημένων» στρατιωτικών, που φέρει, λανθασμένα, μεταξύ άλλων, τον λοχαγό να λαμβάνει μισθό 1.825 ευρώ τον μήνα. Με την επιστολή αυτή μάλιστα συντάχθηκαν και οι περισσότερες εκ των άλλων Ενώσεων, εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών, επισημαίνοντας πως δεν είναι δυνατόν να παρουσιάζονται οι άνθρωποι που δίνουν καθημερινά αγώνα για την προάσπιση της άμυνας και της ασφάλειας της χώρας, που εργάζονται νυχθημερόν χωρίς αργίες και Σαββατοκύριακα, ως προνομιούχοι.

Η ΠΟΕΣ, στην επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών αναφέρει: «Επιτρέψτε μας να σας γνωρίσουμε, γιατί προφανώς διέφυγε την προσοχή σας, καθόσον τούτο δεν φέρει την υπογραφή σας, ότι το υπόψη έγγραφο περιλαμβάνει ουσιαστικές ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις που πρέπει να τύχουν απαντήσεως προκειμένου, τουλάχιστον στη συνείδησή μας και στη συνείδηση των χιλιάδων συναδέλφων μας στρατιωτικών στους οποίους κοινοποιούμε το παρόν, αλλά και όλων των πολιτών που σέβονται και τιμούν τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, να επέλθει η αποκατάσταση της αλήθειας και του δικαίου».

ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ

Το έγγραφο της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής σημειώνει σχετικά με τα αποτελέσματα της μερικής αναπροσαρμογής του Ν. 4307/2014 πως «ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι μεικτές μηνιαίες αποδοχές άγαμου Λοχαγού με 15 έτη υπηρεσίας ανέρχονται πλέον στο ποσό των 1.825 €, έναντι ποσού 1.730 € που ελάμβανε πριν από την έναρξη ισχύος του Ν. 4307/2014. Ομοίως, οι μεικτές μηνιαίες αποδοχές άγαμου Ταξίαρχου των Ε.Δ με 30 έτη υπηρεσίας ανέρχονται πλέον στο ποσό των 3.257 €, έναντι ποσού 2.968 € που ελάμβανε πριν από την έναρξη ισχύος του Ν. 4307/2014».

«Ωστόσο, κύριε υπουργέ, η αλήθεια είναι ότι άγαμος Λοχαγός προέλευσης ΑΣΕΙ (Π.Ε.) με 15 έτη υπηρεσίας λαμβάνει μεικτές αποδοχές 1.736,67 € και καθαρές 1.226,82 €, ενώ προ της εφαρμογής του Ν 4307/2014 ελάμβανε μεικτές αποδοχές 1.648,72 € και καθαρές 1.169,17 €. Δηλαδή το καθαρό όφελος για τον Λοχαγό είναι 57,65 €. Ομοίως, Ταξίαρχος άγαμος με 30 έτη υπηρεσίας λαμβάνει μεικτές αποδοχές 3.211,27 € και καθαρές 2.012,95 €, ενώ προ της εφαρμογής του Ν.4307/2014 ελάμβανε μεικτές αποδοχές 2.924,60 € και καθαρές 1.868,74 €. Δηλαδή το καθαρό όφελος για τον άγαμο Ταξίαρχο είναι 144,21 €».

Η διαφορά λοιπόν με τα στοιχεία που παραθέτει το έγγραφο της υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών είναι ότι ο λοχαγός δεν είναι μόνο άγαμος αλλά υπηρετεί στην παραμεθόριο και ασκεί διοίκηση μονάδος ή ανεξαρτήτου υπομονάδος, οπότε λαμβάνει επιπλέον 45,39 € ως επίδομα ετοιμότητας και 42,89 € ως επίδομα διοίκησης διεύθυνσης. Είναι εξόχως περίεργο που ο συντάκτης παραλείπει να αναφέρει το ότι υπηρετεί σε μονάδα της παραμεθορίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ του αποδίδει επίδομα που ποτέ δεν καταβάλλεται σε λοχαγό, αφού η διοίκηση μονάδος ασκείται από αξιωματικούς βαθμού αντισυνταγματάρχη, ενώ η διοίκηση ανεξαρτήτου υπομονάδος από αξιωματικούς βαθμού ταγματάρχη ή παλαιού λοχαγού.

Σε κάθε περίπτωση, αν ήταν πολιτικός υπάλληλος, θα ελάμβανε για την υπηρεσία στην παραμεθόριο 100 € αντί 45,39, και ως προϊστάμενος τμήματος διοίκησης 250 €, αντί 42,89. Δηλαδή αν ήταν δημόσιος υπάλληλος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης άγαμος που υπηρετεί σε παραμεθόριο περιοχή και ήταν προϊστάμενος τμήματος, θα ελάμβανε μηνιαίες μεικτές αποδοχές 1.970 € άρα 233,33 € περισσότερα από ό,τι λαμβάνει ως αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων. Στην ανωτέρω διαφορά δεν συνυπολογίζονται οι τουλάχιστον 25 ώρες κατά μέσο όρο υπερωρίας τον μήνα και εργασίας πέραν του πενθημέρου, η οποία δεν αμείβεται με κανένα τρόπο, ενώ αν ήταν δημόσιος υπάλληλος που αμείβεται βάσει του ενιαίου μισθολογίου, θα ελάμβανε για τις υπερωρίες αυτές τουλάχιστον 175 € μηνιαία αποζημίωση.

ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ

Παρόμοια είναι και η διαστρέβλωση, σύμφωνα με την ΠΟΕΣ, σχετικά με τις αποδοχές που λαμβάνει ένας ταξίαρχος που διοικεί σχηματισμό στην παραμεθόριο, έχοντας υπό τη διοίκησή του 3.500 στελέχη και κληρωτούς και υλικό υψηλής τεχνολογίας και αξίας, αλλά και την ευθύνη της ασφάλειας και επιτήρησης, της ζώνης ευθύνης που του έχει ανατεθεί. «Άραγε με ποιον δημόσιο υπάλληλο τον συγκρίνει ο συντάκτης του εγγράφου και πόσα λαμβάνει ο ίδιος για να συντάσσει τις ανωτέρω παραπλανητικές ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις, και να προβαίνει σε άστοχες και άδικες συγκρίσεις που στοχεύουν στην υποβάθμιση της προσφοράς των Ενόπλων Δυνάμεων και την απαξίωση του Έλληνα Στρατιωτικού;» αναφέρεται στην επιστολή.

Το επίμαχο επίσης έγγραφο, σχετικά με την προνομιακή μισθολογική μεταχείριση των στρατιωτικών, αναφέρει επί λέξει ότι «η ανωτέρω περιγραφείσα αυξητική αναπροσαρμογή των αποδοχών και συντάξεων κατατάσσει τα εν λόγω στελέχη σε σαφώς ευνοϊκότερη οικονομική θέση, συγκριτικά με το λοιπό προσωπικό του δημόσιου τομέα που αμείβεται σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο του Ν. 4024/2011.

«Ο συντάκτης του εγγράφου, κύριε υπουργέ, μας λέει ότι, επειδή, όπως ο ίδιος ανωτέρω περιέγραψε, οι μισθοί των στρατιωτικών αυξήθηκαν, αυτοί βρέθηκαν σε ευνοϊκότερη θέση από τους υπαλλήλους του Δημοσίου Τομέα, όχι γιατί λαμβάνουν μεγαλύτερες αποδοχές αλλά επειδή έχουν υποστεί μικρότερες περικοπές. Για άλλη μια φορά η εν λόγω υπηρεσία σάς μεταφέρει παραπλανητικές ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις, αφού ουδέν συγκριτικό στοιχείο περί των αποδοχών των στρατιωτικών με τους αντίστοιχους του δημοσίου τομέα παρατίθεται» καταλήγει η Ομοσπονδία, αποστέλλοντας μάλιστα αναλυτικά στοιχεία για τους μισθούς των εν ενεργεία στρατιωτικών.

«Ο δημοσιονομικός προγραμματισμός θα έμπαινε σε κίνδυνο»

Το έγγραφο της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών που προκάλεσε «θύελλα» αντιδράσεων (απαντούσε στις ΠΟΑΣΥ, ΠΟΕΠΛΣ, ΠΟΕΥΠΣ, ΠΟΕΣ και στο Σωματείο Ειδικών Φρουρών Ελληνικής Αστυνομίας Αττικής), μεταξύ άλλων και αφού ανέφερε στοιχεία για τους μισθούς των στελεχών ΕΔ-ΣΑ, οι οποίοι πάντως αμφισβητούνται, ισχυρίζεται ότι «η Πολιτεία, συμμορφούμενη με την υπ' αριθμ. 2193/2014 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, αφού έλαβε υπόψη την τρέχουσα δημοσιονομική κατάσταση και τις υποχρεώσεις της χώρας που απορρέουν από το εφαρμοζόμενο Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής, προέβη με τις διατάξεις του Άρθρου 86 του Ν. 4307/2014(ΦΕΚ Α΄/246)σε αναδρομική, από 1/8/2012, αύξηση των αποδοχών και συντάξεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, Επιπροσθέτως υποστηρίζει ότι το μέγεθος της χορηγηθείσας αύξησης καθορίστηκε από τα δημοσιονομικά περιθώρια, την ανάγκη επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων που είχαν τεθεί για το έτος 2014, αλλά και τα επόμενα οικονομικά έτη του ΜΠΔΣ, τους περιορισμούς που τίθενται από το διεθνές χρηματοδοτικό περιβάλλον στο οποίο η χώρα δραστηριοποιείται, και εντός του οποίου η ροή χρηματοδότησης δανειακών κεφαλαίων προς τη χώρα είναι καθορισμένη και υπό αυστηρές προϋποθέσεις για τα επόμενα οικονομικά έτη.

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

«Είναι προφανές ότι τυχόν περαιτέρω αύξηση των αποδοχών και συντάξεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας θα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο τον δημοσιονομικό προγραμματισμό της χώρας, τόσο για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων του προϋπολογισμού του 2014 και του 2015, όσο και των στόχων του ΜΠΔΣ για τα επόμενα οικονομικά έτη 2016- 2018. Τυχόν παρέκκλιση από τους στόχους αυτούς θα μπορούσε να δημιουργήσει ενώπιον των εταίρων και δανειστών μας, αλλά και των διεθνών αγορών, αμφιβολίες για τη δυνατότητα επίτευξης πρωτογενών πλεονασμάτων και αποκλιμάκωσης του δημοσίου χρέους.

ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ

«Επίσης, μελετήθηκε και εκτιμήθηκε ότι, σε περίπτωση απόκλισης από το ανωτέρω δημοσιονομικό πλαίσιο, θα προέκυπτε ανάγκη για επιβολή μονίμων ισόποσων επιπρόσθετων δημοσιονομικών παρεμβάσεων (περικοπών άλλων δημοσίων δαπανών ή αύξησης φόρων (ίσου, ή και μεγαλύτερου, ύψους για όλα τα επόμενα οικονομικά έτη, τα οποία θα επιβάρυναν την ελληνική κοινωνία και θα έπλητταν τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Σημειώνεται ότι οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού που αφορούν σε μισθούς και συντάξεις άμεσα ή έμμεσα προσεγγίζουν το 75% των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού. Επομένως, οι οποιεσδήποτε επιπλέον δημοσιονομικές παρεμβάσεις θα έπρεπε να περιλαμβάνουν περικοπές μισθών και συντάξεων άλλων κατηγοριών εργαζομένων και συνταξιούχων». Η πρώτη αντίδραση στο έγγραφο αυτό από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών ήταν πως «δεν αντανακλά τη βούληση των πολιτικών προϊσταμένων του Υπουργείου Οικονομικών, καθόσον δεν φέρει την υπογραφή του οικείου υπουργού... Έχουμε εμπιστοσύνη στον υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος τόνισε ότι, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης να εφαρμοστεί», σημειώνοντας πως όλα θα κριθούν από τη στάση που θα αναπτύξουν οι νομικοί σύμβουλοι του κράτους κατά την παρουσία τους στην ακροαματική διαδικασία ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.

(ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 10/04/2015 – Σ.Λ.)

__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας. Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΟ!


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

1) ΠΟΕΣ: Aνακριβή και διαστρεβλωμένα στοιχεία έδωσε ενώπιον του ΣτΕ το ΥΠΟΙΚ (ΕΓΓΡΑΦΟ)
2) ΥΠΟΙΚ προς ΣτΕ: «Ό,τι πήραν πήραν οι στρατιωτικοί» (ΕΓΓΡΑΦΟ)

4 σχόλια:

  1. Ακόμα τους πιστεύετε βρε σεις όλους αυτούς (πολιτικά λαμόγια ανεξαρτήτου πηγής και προελεύσεως);;;
    Καλά να πάθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτές τις βλακείες έλεγε ο Σταϊκούας, τώρα τις λέτε και εσείς οι αριστεροί που (δήθεν?) κόπτεσθε για την εφαρμογή των νόμων? Για να δούμε, θα περιμένουμε ακόμη λίγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οχι δεν πρεπει να περιμενουμε καθολου . Αυτο περιμενουν . Να μας πανε τον Νοεμβριο και απο εκει και περα βλεπουμε . Καμμια χρονικη η οποιουδηποτε αλλου ειδους ανοχη.Κατ αρχην δεν κοστιζει τιποτε να αρχισουμε τα σχολια.Τι φοβομαστε?Εκτος το εαν το μισος για τον Σαμαρα διδει ευσημα σε αυτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι περίμενε ακόμα λίγο φίλε των 10:30μμ να χιονίσει για να δεις μια άσπρη μέρα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010



ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ TWITTER

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΑΛΑΙΟ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ