Αρχική » , , » Βραχυκυκλώνουν τη ΔΕΗ οι απλήρωτοι λογαριασμοί

Βραχυκυκλώνουν τη ΔΕΗ οι απλήρωτοι λογαριασμοί


ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1.000.000 ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΓΚΑΙΡΩΣ
Μέχρι και τα τέλη Ιουνίου τα «φέσια» έφταναν τα 420 εκατ. ευρώ, έναντι 330 εκατ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου του 2010

Τα «φέσια» από τους απλήρωτους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος έχουν γίνει μεγάλος βραχνάς για τη ΔΕΗ. Από μήνα σε μήνα και από χρόνο σε χρόνο αυξάνονται συνεχώς... οι καταναλωτές που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.

Το φαινόμενο λαμβάνει διαστάσεις χιονοστιβάδας, ιδιαίτερα κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα που η κρίση πλήττει τους οικονομικά ασθενέστερους και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Περίπου 1 στους 7 καταναλωτές επί συνόλου 7.554.288 πελατών της ΔΕΗ αδυνατεί να πληρώσει εμπρόθεσμα το λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι επισφάλειες της Επιχείρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο οι καταναλωτές που αδυνατούν να πληρώσουν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα η Επιχείρηση να αναγκάζεται να κατεβάσει το διακόπτη. Περίπου 6.000 επιχειρήσεις επί συνόλου 1.393.000 αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Περίπου 200.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις θεωρούνται από τη ΔΕΗ επισφαλείς, αφού καθυστερούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους και πέραν του εξαμήνου. Μέχρι και τα τέλη του περασμένου Ιουνίου, τα «φέσια» από απλήρωτους λογαριασμούς της ΔΕΗ - σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες - έφταναν τα 420 εκατ. ευρώ, έναντι 330 εκατ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου του 2010. Τα προβλήματα γίνονται ακόμη περισσότερα, καθώς οι καταναλωτές ενώ έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ, καταφεύγουν σε άλλους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος, τους οποίους τις περισσότερες φορές «φεσώνουν» και αυτούς. Για την αντιμετώπιση του εν λόγω προβλήματος έγινε λόγος για τη δημιουργία «Τειρεσία» (λίστας κακοπληρωτών), κάτι όμως που δεν φαίνεται να υιοθετείται.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προτείνει μια σειρά μέτρων που θεωρεί ότι θα δώσει λύση στο πρόβλημα:

Άρνηση προσφοράς σε κακοπληρωτές: Να υποχρεούται κάθε υποψήφιος πελάτης να υποβάλει στο νέο προμηθευτή τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό του, ώστε να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι ληξιπρόθεσμων χρεών.

Πληρωμή με πάγια εντολή: Να δίνουν οι εταιρίες παροχής κίνητρο στους καταναλωτές -ενδεχομένως με τη μορφή μικρής έκπτωσης- να πληρώνουν το ρεύμα εγκαίρως, π.χ. μέσω χρέωσης του τραπεζικού λογαριασμού τους.

Καταβολή εγγύησης: Να έχουν οι εταιρίες το δικαίωμα απαίτησης από κάθε νέο πελάτη με ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών να προπληρώσει, ως εγγύηση, ποσό αξίας ίσο με έως τρεις λογαριασμούς, αντί για μέχρι δύο που ισχύει σήμερα.

Δημιουργία βάσης δεδομένων ανά προμηθευτή: Κάθε εταιρία να αξιολογεί με ένα σκορ το προφίλ κάθε πελάτη της, με βάση μια σειρά κριτηρίων, όπως εισόδημα, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση (εφόσον είναι εφικτή η πρόσβαση στον «Τειρεσία» σε στοιχεία όπως διαταγές πληρωμής κ.λπ.).

«Πληγή» το Δημόσιο

Σύμφωνα με στοιχεία της ΓΕΝΟΠ, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τη ΔΕΗ από λογαριασμούς ρεύματος ανέρχονται στο ποσό των 135 εκατ. ευρώ. Τα 46,6 εκατ. ευρώ προέρχονται από οφειλές του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (από τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών), τα 2,3 εκατ. ευρώ από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τα 9,4 εκατ. ευρώ από το ΓΕΣ, το 1,5 εκατ. ευρώ από το ΓΕΝ, τα 7,1 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (ΕΛ.ΑΣ., Πυροσβεστική), τα 14,5 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Εσωτερικών, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται από χρέη των Περιφερειών. Σε εκκρεμότητα παραμένει η οφειλή για την ηλεκτροδότηση των σεισμόπληκτων από το 2001.

Καθιέρωση νέου point system

Η ΔΕΗ επιχειρεί να μειώσει το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών, καθιερώνοντας νέο point system. Στόχος είναι η διευκόλυνση καταναλωτών με οικονομικά προβλήματα, ενώ παράλληλα λαμβάνεται μέριμνα για τις ευπαθείς ομάδες καταναλωτών, για τις οποίες δεν θα κόβεται το ρεύμα κατά τους χειμερινούς και τους θερινούς μήνες.

Η νέα διαδικασία διακανονισμών χωρίζει τους οφειλέτες σε έξι κατηγορίες, ανάλογα με τη συνέπειά τους στην εξόφληση λογαριασμών κατά τους περασμένους 12 μήνες, ενώ κάθε κατηγορία θα αντιμετωπίζεται διαφορετικά τόσο στις διευκολύνσεις όσο και στις συνέπειες σε περίπτωση μη τήρησης του διακανονισμού.

Οι καταναλωτές χωρίζονται σε συνεπείς χωρίς διακανονισμούς, συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς, σε περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού, σε πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών, παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους και σε επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.

Για τους οικιακούς καταναλωτές της πρώτης κατηγορίας προβλέπεται η δυνατότητα ρύθμισης του ληξιπρόθεσμου λογαριασμού έως και σε 4 διμηνιαίες δόσεις, ενώ ανάλογες κλιμακώσεις ισχύουν για τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ειδική κατηγορία αποτελούν οι πελάτες του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, στους οποίους παρέχονται περισσότερες δόσεις και χαμηλότερες προκαταβολές, ενώ προβλέψεις διακανονισμών υπό προϋποθέσεις ισχύουν και για λοιπές κατηγορίες πελατών.

120.000 λιγότερα σταθερά τηλέφωνα μέσα στο 2011

ΠΕΡΙΠΟΥ ανάλογο κλίμα επικρατεί και στις τηλεπικοινωνίες. Μόλις την περασμένη Πέμπτη ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι στο β' τρίμηνο του 2011 σημειώθηκαν περίπου 107.000 αποσυνδέσεις σε γραμμές ΡSΤΝ και ΙSDΝ σταθερής τηλεφωνίας, σχεδόν στα ίδια επίπεδα απώλειας γραμμών με τα προηγούμενα τρίμηνα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι αποσυνδέσεις είναι και οριστικές διακοπές, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό συνδρομητών πηγαίνει σε άλλους παρόχους. Εκτιμάται πάντως ότι μέχρι το τέλος του 2011 περισσότεροι από 120.000 συνδρομητές θα έχουν εγκαταλείψει το σταθερό τηλέφωνο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, τον προηγούμενο χρόνο 45.000 συνδρομητές εγκατέλειψαν οριστικά το σταθερό τηλέφωνο από οποιονδήποτε πάροχο. Συγκεκριμένα, από 5.248.000 που ήταν οι συνδρομητές σταθερής το 2009 μειώθηκαν στα 5.203.000 το 2010. Οι μεταβολές είναι θεαματικότερες στην κινητή τηλεφωνία, καθώς μεσολάβησε και η διαδικασία ταυτοποίησης.

Το 2009 οι συνδρομητές κινητής συνολικά ανέρχονταν σε 20.298.102, ενώ οι ενεργοί συνδρομητές που έχουν κάνει έστω και μία κλήση το τελευταίο τρίμηνο καταμετρούνται σε 13.295.093. Το 2010 οι συνδρομητές ανέρχονταν σε 14.815.705 και οι ενεργοί συνδρομητές σε 12.292.716.

(E.T.K. 07/08/2011 - ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΥΓΙΑΚΗΣ)
(Σ.Λ.)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010



ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ TWITTER

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ