Αρχική » , , , » Εκσυγχρονισμός της αεροπυρόσβεσης

Εκσυγχρονισμός της αεροπυρόσβεσης


ΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
Η αναγκαιότητα επισημάνθηκε και από την υπηρεσιακή κυβέρνηση Π. Πικραμμένου, με αφορμή τις τεράστιες ελλείψεις και τα προβλήματα που διαφάνηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο

Την αντικατάσταση των απαρχαιωμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών CL-215 από πιο σύγχρονα CL-415 μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ εξετάζει το Πυροσβεστικό Σώμα. Η αναγκαιότητα για... άμεσο εκσυγχρονισμό του στόλου των ιπτάμενων πυροσβεστικών μέσων επισημάνθηκε και από την υπηρεσιακή κυβέρνηση Π. Πικραμμένου, με αφορμή τις τεράστιες ελλείψεις και τα προβλήματα που διαφάνηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο κατά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ανατολική Αττική.

Επίσης το Πυροσβεστικό Σώμα σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις αποφάσισε να προχωρήσει στη βελτίωση του συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου. Επί της ουσίας θα υπάρξει διασύνδεση με αυτό των Ενόπλων Δυνάμεων στο πλαίσιο του σχεδίου «Δευκαλίων».

Η ανάγκη λήψης των δυο παραπάνω ουσιαστικών αποφάσεων επισημάνθηκε και εν συνεχεία αποφασίστηκε με κυβερνητικό επίπεδο μετά τις διαδοχικές επισκέψεις των αρχηγών ΓΕΕΘΑ και του Πυροσβεστικού Σώματος στην 112 Πτέρυγα Μάχης που εδρεύουν τα μέσα αεροπυρόσβεσης.

ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΤΑ ΟΚΤΩ

Με την έναρξη της φετινής αντιπυρικής περιόδου από τα 13 απαρχαιωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-215 είναι διαθέσιμα μόνο τα οκτώ! Ενώ από τα οκτώ πιο σύγχρονα πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-415 διαθέσιμα είναι τα έξι. Τα υπόλοιπα επτά πυροσβεστικά αεροσκάφη βρίσκονται σε ετήσια συντήρηση, η οποία καθυστερεί λόγω έλλειψης υλικών συντήρησης (Κατάσταση NORS)!

Και τώρα προσπαθούν να σβήσουν τις φωτιές με .. ψεκαστικά του περασμένου αιώνα. Τα περίφημα PZL με τις περιορισμένες πια επιχειρησιακές δυνατότητες που διαθέτουν, έχουν μετασταθμεύσει ανά ζεύγη στα αεροδρόμια των Καλαμάτας, Ανδραβίδας, Τρίπολης, Αγρινίου, Κεφαλλονιάς και Μυτιλήνης Ειδικότερα, φέτος, παρατηρούνται επιπρόσθετα προβλήματα στην αεροπυρόσβεση εξ αιτίας του άκρως περιορισμένου αριθμού ελικοπτέρων που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις κατάσβεσης των πυρκαγιών. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε με την απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να αναθέσει στη ΝΑΤΟϊκή υπηρεσία (ΝΑΜSΑ) τη διεξαγωγή διαγωνισμών για τα αεροπυροσβεστικά μέσα της φετινής περιόδου...

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Οι πρώτες μεγάλες φωτιές του καλοκαιριού, αποκάλυψαν την ανεπάρκεια σχεδιασμού και μέσων, που σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες, αποδίδεται στις καθυστερήσεις των ενεργειών της ΝΑΜSΑ αλλά και στο αυξημένο κόστος που οδηγεί στη δραματική μείωση των ελικοπτέρων που τελικά έχει στη διάθεσή της η Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Παράλληλα, χρόνο με το χρόνο η παλαιότητα των πυροσβεστικών αεροπλάνων που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, κάνει όλο και δυσκολότερο το έργο των πιλότων που δίνουν τη μάχη με τη φωτιά.

ΙΔΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ

Η Πυροσβεστική θα μπορούσε και φέτος να έχει την ίδια σύνθεση αεροπυροσβεστικών ελικοπτέρων με πέρυσι και μάλιστα στις τιμές του περασμένου έτους.

Η σχετική πρόβλεψη option στο αρχικό συμβόλαιο δεν αξιοποιήθηκε. Αντ' αυτού η Ελλάδα μπήκε στην περιπέτεια να αναθέσει τη διενέργεια νέου διαγωνισμού στο ΝΑΤΟ (ΝΑΜSΑ) διαδικασία που αφενός οδηγεί σε υψηλότερο κόστος, αφετέρου αποδείχθηκε ότι είναι ατελέσφορη.

Η ΝΑΤΟϊκή διαδικασία έχει αφήσει απέξω τα ρωσικά ελικόπτερα βαρέως τύπου Μi-26 που μεταφέρουν κάδο με 14 τόνους νερό!.. Η έλλειψή τους φάνηκε με τον πιο δραματικό τρόπο στις τελευταίες πυρκαγιές στην Κερατέα, όπου εσπευσμένα αναζητήθηκε η λύση των βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων τύπου Chinook...

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ: Ελικόπτερα πυρόσβεσης

Η διαδικασία της μίσθωσης ελικοπτέρων πυρόσβεσης βαρέως και μεσαίου τύπου ξεκίνησε το 1998. Ειδικά, φέτος, το μόνο συμβόλαιο που κατακυρώθηκε ήταν αυτό των αμερικανικής προέλευσης ελικοπτέρων με ενσωματωμένη δεξαμενή.

Τα ελικόπτερα βαρέως τύπου έχουν αποκλειστεί, ενώ για τα ελικόπτερα μεσαίου τύπου, όπου παρόλο ότι έχει μειοδοτήσει η ελληνική εταιρεία που ανελάμβανε το έργο τα τελευταία 14 χρόνια, η ΝΑΜSΑ αρνείται να της το κατακυρώσει εξ αιτίας των ενστάσεων που έχουν κάνει ξένες εταιρείες μεταξύ των οποίων και μία τουρκική!.. Το Πυροσβεστικό Σώμα έχει ήδη κάνει διάβημα στη ΝΑΜSΑ, επισημαίνοντας την εγκληματική καθυστέρηση επικύρωσης του διαγωνισμού... Πάντως, κοινή αίσθηση αποτελεί ότι η ΝΑΤΟϊκή εμπλοκή στις διαδικασίες μίσθωσης των πυροσβεστικών ελικοπτέρων δεν εξασφάλισε ούτε διαφάνεια αλλά και ούτε μείωση του κόστους... Κοινώς η Ελλάδα «πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένη» αλλά και... καμένη!

(ΗΜΕΡΗΣΙΑ 23/06/2012 – ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΥΚΙΟΣ)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010



ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ TWITTER

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ