Αρχική » , , , » Αυτή η... χώρα δεν θα αλλάξει ποτέ. Καληνύχτα, Κεμάλ

Αυτή η... χώρα δεν θα αλλάξει ποτέ. Καληνύχτα, Κεμάλ


ΓΟΝΙΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ ΔΑΣΚΑΛΑ ΓΙΑ ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΔΑΞΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ

«Καληνύχτα, Κεμάλ. Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ». Τα τελευταία λόγια σε μία από τις... σπουδαιότερες μελωδίες του μεγάλου Έλληνα συνθέτη Μάνου Χατζιδάκι είναι πιο επίκαιρα από ποτέ.

Ούτε ο Κεμάλ αλλά ούτε και η ιστορία του τραγουδιού φαίνεται να γίνονται κατανοητά, όταν εδώ και δύο μέρες η είδηση ότι γονιός κατηγόρησε δασκάλα για «ισλαμική προπαγάνδα» επειδή δίδαξε αυτό το τραγούδι στο μάθημα της Μουσικής σε παιδιά Ε’ Δημοτικού κάνει το γύρο του Διαδικτύου.

Δυστυχώς, η υπόθεση πήρε μεγαλύτερη διάσταση, καθώς εκ μέρους της διεύθυνσης του σχολείου, το οποίο βρίσκεται στη Μυτιλήνη, δεν φαίνεται να πρυτάνευσε η λογική.

Καταγγελία

Η δασκάλα Μουσικής του δημοτικού σχολείου κατήγγειλε μέσω της ιστοσελίδας της στο facebook ότι η διευθύντρια του σχολείου την επέπληξε τονίζοντας ότι κύριο μέλημα του σχολείου είναι να τονώνει το εθνικό φρόνημα.

Η Ε.Κ. αντέδρασε έντονα, όχι μόνο κοινοποιώντας την ιστορία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά ζητώντας και από άλλους συναδέλφους της να μοιραστούν παρόμοιες εμπειρίες μαζί της, ώστε να υπάρχει ομαδική αντίδραση σε τέτοιου είδους λογοκρισία. Ο «Ε.Τ.» επικοινώνησε μαζί της, η ίδια όμως δεν θέλησε να επεκταθεί επί του γεγονότος στο σχολείο της καθώς, όπως τόνισε, «το θέμα είναι ακόμη σε εξέλιξη».

Επιπλέον, θύμισε ότι ψάχνει εκπαιδευτικούς που έχουν αντιμετωπίσει φαινόμενα λογοκρισίας ή φανατισμού, καθώς δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, όπως επισημαίνει. «Οποιαδήποτε κίνηση και αν κάνουμε, θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συλλογική και να έχει τη βαρύτητα που πρέπει», επεσήμανε. Η επιστολή της δασκάλας έτσι όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της στο facebook κοινοποιήθηκε από δεκάδες χρήστες, οι οποίοι καταδίκασαν το συγκεκριμένο συμβάν:

«Γονιός ήρθε στο σχολείο να διαμαρτυρηθεί στη διευθύντρια επειδή δίδαξα στα παιδιά (Ε’ Δημοτικού) τον “Κεμάλ” του Χατζιδάκι στο μάθημα της Μουσικής κατηγορώντας με για ισλαμική προπαγάνδα. Αντίδραση διευθύντριας; Μπήκε στην τάξη και μάζεψε από τα παιδιά τις φωτοτυπίες που είχα μοιράσει.

Έπειτα με κάλεσε στο γραφείο της και αφού δήλωσε απογοητευμένη από τη δουλειά μου μού ανέλυσε για ποιους λόγους στο Δημοτικό μόνο μας μέλημα οφείλει να είναι να μαθαίνουμε στα παιδιά να αγαπούν την πατρίδα και να τονώνουμε το εθνικό τους φρόνημα.

Αν σας έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο (απευθύνομαι στους εκπαιδευτικούς φίλους) θα ήθελα να επικοινωνήσετε μαζί μου, γιατί θεωρώ πως τα πράγματα έχουν ξεφύγει και κάπως πρέπει να αντιδράσουμε, έστω σε επίπεδο δημοσιοποίησης αυτών των φαινομένων.

Δεν είναι δυνατόν το έργο των εκπαιδευτικών και ιδίως των καλλιτεχνικών μαθημάτων να υφίσταται λογοκρισία ούτε τα φαινόμενα φανατισμού που μας έχουν παγώσει το αίμα να τα βλέπουμε να τρυπώνουν στα σχολεία με τις ευλογίες των διευθυντών και των ανωτέρων τους».

(Ε.Τ. 31/05/2013 – ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ - eoikonomidi@e-typos.com)

Τι έλεγε ο Μάνος για το τραγούδι του

Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛ

ΣΗΜΕΙΟ αναφοράς γίνονται τα λόγια του Μάνου Χατζιδάκι, 20 χρόνια μετά την έκδοση του «Κεμάλ», για το πώς έγραψε το συγκεκριμένο τραγούδι, που κυκλοφόρησε το 1993 σε στίχους Νίκου Γκάτσου με ερμηνεύτρια την Αλίκη Καγιαλόγλου και με αφηγητή τον ίδιο το συνθέτη στην αρχή του τραγουδιού. Με αφορμή τα γεγονότα που περιγράφονται παραπάνω, ας δούμε τι έλεγε ο ίδιος ο συνθέτης για το πώς έγραψε τον «Κεμάλ», που ακόμα και σήμερα εξακολουθεί να τραγουδά το κοινό: «Στη Νέα Υόρκη το χειμώνα του ‘68, συνάντησα ένα νέο παιδί είκοσι χρόνων που το λέγανε Κεμάλ. Μου τον γνωρίσανε. Τι μεγάλο και φορτισμένο από μνήμες όνομα για ένα τόσο όμορφο και νεαρό αγόρι, σκέφθηκα. Είχε φύγει απ’ τον τόπο του με πρόσχημα κάποιες πολιτικές του αντιθέσεις. Στην πραγματικότητα, φαντάζομαι, ήθελε να χαθεί μες στην Αμερική. Του το είπα. Χαμογέλασε.

Ο διάλογος

- Δέχεστε να σας ξεναγήσω; Αρνήθηκε ευγενικά. Προτιμούσε μόνος. Κι έτσι σαν γύρισα στο σπίτι μου τον έκανα τραγούδι, μουσική.

Ο Γκάτσος εκ των υστέρων, γράφοντας τους στίχους στα ελληνικά, τον έκανε Αραβα πρίγκιπα να προστατεύει τους αδυνάτους. Κάτι σαν μια ταινία του Ερολ Φλιν του ‘35.

Η Πελοπόννησος (καταγωγή του Γκάτσου) από τη φύση της αδυνατεί να κατανοήσει την αμαρτωλή ιδιότητα των μουσουλμάνων Τούρκων, που μοιάζουν σαν ηλεκτρισμένα σύννεφα πάνω απ’ τον Έβρο ή σαν χαμένα και περήφανα σκυλιά.

Το μόνο που αφήσαμε ανέπαφο στα ελληνικά είναι εκείνο το “Καληνύχτα Κεμάλ”. Είτε πρίγκιπας Αραψ είτε μωαμεθανός νεαρός της Νέας Υόρκης, του οφείλουμε μια “καληνύχτα” τέλος πάντων, για να μπορέσουμε να κοιμηθούμε ήσυχα τη νύχτα. Χωρίς τύψεις, χωρίς άχρηστους πόθους κι επιθυμίες. Κατά πώς πρέπει σ’ Ελληνες, απέναντι σ’ ένα νεαρό μωαμεθανό - όπως θα έλεγεν κι ο φίλος μας ο ποιητής ο Καβάφης».

(Ε.Τ. 31/05/2013 – ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ)

Ακούστε το τραγούδι που κάποιοι θεώρησαν... προπαγάνδα:


2 σχόλια:

  1. " Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά
    ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά
    απ' τον Τίγρη στον Ευφράτη, απ' τη γη στον ουρανό
    κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.....

    «νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,
    με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»

    Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
    Καληνύχτα... Ελλάδα.....δεν θα αλλάξετε ποτέ!!!! Καληνυχτα ..αυριο πρέπει να ταϊσετε τους τραπεζίτες!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εαν η δασκάλα είχε την εμπνευση να διδάξει ενα άλλο τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι το "Τα παιδιά κατω στον κάμπο" το οποίο ακουγόταν στην ταινία του Dušan Makavejev "Sweet Movie" το 74...τότε θα την κατηγορούσαν για προσπάθεια ανατροπής της "αστικής δημοκρατίας"........
    Αυτά είναι τα αποτελέσματα της ισοπεδωτικής αποδοχής καθε ατάλαντου πετυχημένου σε όλους τους τομείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010



ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ TWITTER

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ