Αρχική » , , , » «Νοθευμένα» καύσιμα και στα πολεμικά αεροσκάφη

«Νοθευμένα» καύσιμα και στα πολεμικά αεροσκάφη


Οι τεχνικοί έκριναν ότι υπήρχε κίνδυνος ακόμα και πτώσης
Σε έλεγχο που έγινε στα πολεμικά αεροπλάνα διαπιστώθηκαν προβλήματα που είχαν προκληθεί από την ακαταλληλότητα των καυσίμων
Διαφάνηκε η αδυναμία των ΕΛ.ΠΕ. να διασφαλίσουν τις απαραίτητες προδιαγραφές στα καύσιμα που χρησιμοποιεί η Πολεμική Αεροπορία

Την αδυναμία των ΕΛ.ΠΕ. να διασφαλίσουν τις απαραίτητες προδιαγραφές στα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα μαχητικά μας αεροσκάφη καταδεικνύουν οι σημαντικές ελλείψεις που εντόπισαν τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας σε αιφνιδιαστικό ποιοτικό έλεγχο καυσίμων που... έκαναν στις δεξαμενές των μαχητικών μας αεροσκαφών, σε όλες σχεδόν τις Πτέρυγες Μάχης.

Συγκεκριμένα, το πρόβλημα έγινε αντιληπτό κατ' αρχάς στην 116η Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο, απ' όπου και επιχειρούν αεροσκάφη τύπου F-16. Εν συνεχεία, συναγερμός σήμανε και σε όλες τις υπόλοιπες Πτέρυγες Μάχης και πιο συγκεκριμένα σε 110η Π.Μ., 111η Π.Μ. και 115η Π.Μ., που εδρεύουν στη Λάρισα, την Αγχίαλο και τη Σούδα αντίστοιχα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ακατάλληλα καύσιμα προκάλεσαν σημαντικές βλάβες σε τουλάχιστον έναν κινητήρα αεροσκάφους στην 116η Πτέρυγα Μάχης, ενώ, όπως ανέφεραν στελέχη της βάσης, εάν δεν εντοπιζόταν εγκαίρως το πρόβλημα, θα μπορούσε να σημειωθεί έως και πτώση. Τα ίδια στελέχη επισημαίνουν ότι το πρόβλημα οφείλεται κυρίως σε δύο πιθανούς λόγους: Είτε παραδόθηκε νοθευμένο καύσιμο στην Πολεμική Αεροπορία είτε τα καύσιμα προέρχονταν από τα στρατηγικά αποθέματα, με αποτέλεσμα στον πυθμένα της δεξαμενής όπου φυλάσσονταν να έχουν συσωρευθεί κατακάθια, τα οποία περιείχαν ίχνη από μέταλλο. Προκειμένου να διαπιστώσουν τι ακριβώς συνέβαινε, οι μηχανικοί της βάσης προέβησαν και σε δεύτερο έλεγχο, τύπου «μπορόσκο», τσεκάροντας με τη χρήση μικροκάμερας την κατάσταση των σωληνώσεων και των κινητήρων των αεροσκαφών. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου ελέγχου εντοπίστηκε ότι ορισμένα πτερύγια είχαν πρόβλημα, με αποτέλεσμα αμέσως να δοθεί εντολή στους τεχνικούς και των υπολοίπων αεροπορικών βάσεων της χώρας, προκειμένου να πραγματοποιήσουν επιθεωρήσεις και ανάλογους ελέγχους στο σύνολο σχεδόν των μαχητικών μας αεροσκαφών. Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ελέγχων, τα μαχητικά μας αεροσκάφη καθηλώθηκαν για μιάμιση περίπου ημέρα, με ό,τι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει για το κενό ασφαλείας που προκλήθηκε στον εναέριο χώρο του Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτών των επιθεωρήσεων εντοπίστηκε πως σε όλες τις Π.Μ. κάτι δεν πήγαινε καλά με την προμήθεια των αεροπορικών καυσίμων, αφού εμφανίζονταν περίεργα υπολείμματα κόκκινου χρώματος τόσο στους κινητήρες όσο και στα ακροφύσια των μαχητικών μας. Μέσα από τους ελέγχους που διενεργήθηκαν, εντοπίστηκε επίσης ότι από τα καύσιμα έλλειπαν ορισμένα βασικά πρόσθετα στοιχεία, τα οποία ήταν απαραίτητα, προκειμένου αυτά από «κίνησης» να μετατραπούν σε «αεροπορικά».

Κινητοποίηση

Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας ήταν άμεση. Το ΓΕΑ επικοινώνησε με τα ΕΛ.ΠΕ. και απαίτησε εξηγήσεις, ζητώντας ταυτόχρονα την άμεση αντικατάσταση των ακατάλληλων καυσίμων με άλλα που πληρούσαν τις προδιαγραφές. Η εταιρεία, συμφερόντων Ομίλου Λάτση, αναγκάστηκε να πάρει πίσω το σύνολο της συγκεκριμένης παρτίδας καυσίμων που είχε παραδώσει στις παραπάνω Πτέρυγες Μάχης, οργανώνοντας, παράλληλα, την αποστολή ενός μεγάλου αριθμού βυτιοφόρων, προκειμένου να αντικατασταθεί το ελλιπές καύσιμο. Σύμφωνα με κύκλους του ΓΕΑ, ένα από τα βασικά συστατικά που έλλειπαν από τα νοθευμένα επί της ουσίας καύσιμα που παρέδωσαν τα ΕΛ.ΠΕ. ήταν το metal diactivator, ένα από τα πλέον απαραίτητα για την αποδοτική διασφάλιση του κινητήρα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μεγάλο ζητούμενο είναι, όπως αναφέρουν στελέχη της Π.Α., να εξετασθεί το ενδεχόμενο να έχουν υποστεί ζημιές και άλλοι κινητήρες των αεροσκαφών από τα ακατάλληλα καύσιμα, η πραγματική έκταση των οποίων να μη φανεί τώρα αλλά σε λίγο χρονικό διάστημα. Από την πλευρά της, η εταιρεία είχε αναφερθεί στο θέμα στο παρελθόν (προφανώς για παρόμοιο πρόβλημα), αναφέροντας σε ανακοίνωση της ότι επρόκειτο για «μικρή απόκλιση σε μία από τις 24 προδιαγραφές» του καυσίμου της Π.Α.

Σύμφωνα με τα ΕΛ.ΠΕ., τα αίτια της απόκλισης μπορεί να οφείλονται σε κάποιους τεχνικούς λόγους κατά την παραγωγή ή την αποθήκευση. Τα συγκεκριμένα αίτια, σύμφωνα με την εταιρεία, διερευνήθηκαν και λήφθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθεί παρόμοιο συμβάν στο μέλλον, ενώ και η συγκεκριμένη απόκλιση σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την πτητική ικανότητα των αεροσκαφών. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΕΛ.ΠΕ. θεωρούν πως το θέμα προκύπτει επειδή και η Π.Α. χρωστά μεγάλα ποσά στην εταιρεία. Πάντως, παρά το γεγονός ότι, όπως υποστηρίζουν τα ΕΛ.ΠΕ. δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο νοθείας, το ΓΕΑ εξετάζει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα. Προς αυτήν την κατεύθυνση εντάσσονται, άλλωστε, και οι καταγγελίες που είχε κάνει πριν από μερικούς μήνες ο νυν γενικός γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Γιώργος Σούρλας, χαρακτηρίζοντας σε δηλώσεις του απαράδεκτο το γεγονός ότι, «ενώ εδώ και 8 χρόνια έχει αποκαλυφθεί η νοθεία στα καύσιμα των Ενόπλων Δυνάμεων, βάσει χημικών αναλύσεων, οι πολιτικές, στρατιωτικές και δικαστικές Αρχές δεν προέβησαν σε καμιά ουσιαστική ενέργεια πάταξης των κυκλωμάτων, που συνεχίζουν να δρουν ανενόχλητα».

Μέτωπα

Επίσης, ο κ. Σούρλας είχε τότε αναρωτηθεί για ποιους λόγους η εκάστοτε πολιτική και φυσική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ δεν είχε αντιληφθεί ότι «τα καύσιμα είναι νοθευμένα, κατώτερης ποιότητας, αγοράζονται σε υψηλότερες τιμές, είναι αμφίβολης απόδοσης, μέχρι που ενδεχομένως να είναι η αιτία για την πτώση ελικοπτέρων και αεροσκαφών». Να σημειώσουμε, επίσης, πως τα ΕΛ.ΠΕ. εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο έχουν ανοιχτό μέτωπο με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, καθώς, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν μπορούσαν να αποπληρώσουν τα χρέη τους από τις αγορές καυσίμων, με αποτέλεσμα για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα η εταιρεία να διακόψει την παροχή τους. Για όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι Ένοπλες Δυνάμεις τραβούσαν καύσιμα από τα στρατηγικά τους αποθέματα.

(Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΡΙΟ 24/07/2012 – ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010



ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ TWITTER

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ