Αρχική » , , , , , , » Οι άγρυπνοι φρουροί του Αιγαίου. Εννέα ώρες σε μία πυραυλάκατο!

Οι άγρυπνοι φρουροί του Αιγαίου. Εννέα ώρες σε μία πυραυλάκατο!


Εννέα ώρες με το πλήρωμα της πυραυλακάτου «Γρηγορόπουλος» που μιλά για τη διαρκή μάχη υπεράσπισης των εθνικών μας δικαίων.
Εντυπωσίασαν την πολιτική αλλά και τη στρατιωτική ηγεσία.

Η γέφυρα της πυραυλα­κάτου (ΤΠΚ) «Γρηγορόπουλος» είναι ασφυκτικά γεμά­τη από την πολιτική ηγεσία, τη στρατιωτική και πολλούς δημοσιογράφους που παρακολουθούν άσκηση αντιμετώπισης απειλών από «εχθρικά» μέσα. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ένας ναύτης.

Κάθεται στη θέση του πηδαλιούχου ενός από τα πλέον σύγχρονα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού με τεράστια δύναμη πυρός και υπό τις κατευθύνσεις που του δίνουν ο αξιωματικός φυλακής και ο Α' μηχανικός οδη­γεί στην πορεία προς τον... στόχο έναν στόχο που έχουν πετύχει οι Ένοπλες Δυνάμεις και το Πολε­μικό Ναυτικό: αυτόν της προάσπισης των κυριαρχικών δικαιω­μάτων μας και της διασφάλισης των εθνικών συμφερόντων απέναντι οε κάθε απειλή της κοινωνικής προσφοράς και του συνδέ­σμου με την εσχατιά της Ελλάδας, τα ακριτικά νησιά μας.

Από τον πηδαλιούχο ναύτη από τη Χίο Νίκο Λίβανό και τη σημαιοφόρο Β' μηχανικό Αικα­τερίνη Μπουνάκη ως τον ύπαρ­χο υποπλοίαρχο Νικόλαο Μιλέ και τον κυβερνήτη πλωτάρχη Ιωάννη Σαλιάρη, όλοι μαζί, και τα 45 μέλη του πληρώματος της ΤΠΚ «Γρηγορόπουλος», δί­νουν και την ψυχή τους προκειμένου να κρατούν την ελληνική σημαία ψηλά και να δικαιώνουν την ένδοξη ιστορία του Ναυτικού. Επαγγελματισμός: Άριστος. 

Αίσθημα ευθύνης: Όσο πιο ψηλά πάει. Ηθικό: Πολύ ακμαίο. Είναι όλοι τους μία ομάδα. Μό­νο έτσι μπορούν να αποτρέψουν μια εχθρική επίθεση ή να φέρουν σε πέρας με επιτυχία μία αποστο­λή. Αλλιώς, είναι όλοι τους χαμέ­νοι και το γνωρίζουν.

Το απέδειξαν και στην άσκη­ση που έκαναν παρουσία των Πάνου Καμμένου και Δημήτρη Βίτσα, του Α/ΓΕΕΘΑ ναυάρχου Ευάγγελου Αποστολάκη, του Α/ΓΕΝ αντιναυάρχου Νικόλα­ου Τσούνη και του αρχηγού Στό­λου αντιναυάρχου Ιωάννη Παυλόπουλου, όπου κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν προσβολή από «εχθρικό» εναέριο και θαλάσσιο μέσο, όπως και να εξουδετερώσουν επίθεση με πύραυλο Harpoon.

Γι' αυτούς είναι η καθημερινότητα. Κάθε στιγμή οι τέσσερις ναύτες (τιμήθηκαν από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας), οι 33 υπαξιωματικοί και οι οκτώ αξιωματι­κοί λειτουργούν σαν να πρόκειται όχι για άσκηση, αλ­λά για κατάσταση πραγματικών συν­θηκών. Είναι άλλωστε η συνταγή της καθημερινής εκπαίδευσης, βελτίωσης και εν τέλει επιτυχίας όλων των πληρωμάτων του Πολε­μικού Ναυτικού.

«Έχουμε εκπαιδευτεί να βρισκόμαστε εκεί που δεν μας περιμένουν. Με τα κατευθυνόμενα βλήματα που διαθέτει το πλοίο να χτυπάμε με ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και ακρίβεια» εί­πε στην «κυριακάτικη δημοκρα­τία» ο πλωτάρχης Ιωάννης Σαλιάρης, ερωτηθείς για τις δυνατότητες του πλοίου. Να σημειωθεί ότι η «Γρηγορόπουλος», όπως και οι άλλες πέντε ΤΠΚ τύπου Super Vita, διαθέτει τα βλήματα EXOCET MM40 BLK3, τα οποία αποτελούν φόβο και τρόμο για τα εχθρικά πλοία.

Ο κυβερνήτης του πλοίου δη­λώνει υπερήφανος για τα μέλη του πληρώματος και έτοιμος αν πά­σα στιγμή για κά­θε αποστολή είτε αυτή είναι απέναντι στον τουρ­κικό στόλο στο Αιγαίο, στο οποίο τακτικά προκαλεί η Άγκυρα, είτε στο πλαίσιο αποτροπής των μεταναστευτικών ροών. Στο ερώτημα μάλιστα αν υπάρχει κάτι που τον φοβίζει, η απάντηση ήταν κάθετη και αφοπλιστική: «Τότε θα κάναμε άλλη δουλειά. Δεν θα υπηρετούσαμε στο Π.Ν.». Η δήλωση αυτή του πλωτάρχη Ιωάννη Σα­λιάρη τα λέει όλα και δείχνει απο­φασιστικότητα.

Επαγγελματισμός υψηλού επιπέδου!


Από αριστερά: Ο Πλωτάρχης Ιωάννης Σαλιάρης, ο Υποπλοίαρχος Νικόλαος Μαλές και ο ναύτης Νίκος Λιβανός.

Ύπαρχος, ο υποπλοίαρχος Νικόλαος Μαλές. Είναι επίσης αξιωματι­κός Υγειονομικού και έχει τον έλεγχο των οικονομικών του πλοίου. Όλοι οι αξιωματικοί έχουν επιπλέον αρμοδιότητες. «Καθένας στο κα­ράβι γνωρίζει απολύτως τι πρέπει να κάνει. Έτσι επιτυγχάνεται το βέλτι­στο αποτέλεσμα» τόνισε ο κ. Μαλές και συμπλήρωσε: «Ο επαγγελματισμός, το ηθικό και το αίσθημα ευθύνης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδο».

Η χαμογελαστή Κατερίνα από τη Χαλκιδική, που είναι η μόνη γυναίκα στο καράβι


ΔΥΟ πατώματα κάτω από τη γέφυρα του πλοίου, εκεί όπου μας μίλησε ο κυβερνήτης της ΤΠΚ και εντοπίσαμε τον ναύτη Νίκο Λίβανό να αποδεικνύει τη ναυτοσύνη των Ελλήνων, βρίσκεται το Κέ­ντρο Ελέγχου Πρόωσης. Υπεύθυνη, τη στιγμή εκείνη, η σημαιοφόρος Αικατε­ρίνη Μπουνάκη ως Β' μηχανικός. Εί­ναι η μοναδική γυναίκα του πλοίου και, όπως είπε, δεν έχει κανένα πρόβλημα. Της αρέσει να υπηρετεί στα πλοία και πριν από τη «Γρηγορόπουλος» είχε υπηρετήσει στη φρεγάτα «Θεμιστοκλής». Δήλωσε ότι αισθάνεται τυχερή στο Π.Ν. Όσο για την ειδικότητα που - και οι αποστολές που λαμβάνει πλαισιώνουν το όραμά της. Ποιο είναι αυτό; Να υπηρετεί στο Πολεμικό Ναυτικό και οι προϊστάμενοι και οι υφιστάμε­νοί της να αναγνωρίζουν τον επαγγελματισμό της.

Η ευγενική και χαμογελαστή Κατε­ρίνα κατάγεται από τη Χαλκιδική και, όπως δήλωσε στην «κυριακάτικη δημοκρατία», παρά το γεγονός ότι στην οικογένειά της δεν υπάρχει στρατιωτική παράδοση, το όνειρό της ήταν να μπει στο Π.Ν. Όσο για την ειδικότητα που επέλεξε, μάλλον έπαιξε ρόλο το επάγγελμα του πατέρα της. Εξομολογείται ότι η μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής εντός του πλοίου ήταν σε αποστολή της ΤΠΚ «Γρηγορόπουλος» στην Κύπρο, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής δύναμης Unifil. «Έμεινα στο πλοίο 50 ημέρες» είπε και στην ερώτηση αν κάποιες φορές νιώθει κούραση η απάντηση ήταν: «Αυτή αντισταθμίζεται με την ικανοποίηση ότι ολοκληρώσαμε ακόμη μία αποστολή με επιτυχία».

Από τον Ανδρέα Κούτρα-dimokratia@dimokratianews.gr
(ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-03/06/2017)

__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις - Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο. Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010

EΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ