Αρχική » , , , , , » Καθηλωμένα τα ελικόπτερα, «χρυσές» οι αεροδιακομιδές

Καθηλωμένα τα ελικόπτερα, «χρυσές» οι αεροδιακομιδές


10 εκατομμύρια τον χρόνο στοιχίζει η μεταφορά ασθενών στην ηπειρωτική χώρα, ενώ το κόστος επισκευής των τριών καθηλωμένων ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ είναι 2,5 εκατ. ευρώ.

Πανάκριβες είναι οι αεροδιακομιδές που γίνονται με τα εναέρια μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς παραμένουν καθηλω­μένα, λόγω έλλειψης συντήρησης και επισκευής τα τρία εναπομείναντα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ που είχαν αγοραστεί για τις μεταφορές ασθενών από τα νησιά στην ηπειρωτική χώρα. Ένα δίωρο δρο­μολόγιο με C-130 από την Πάρο προς την Αθή­να κοστίζει 14.600 ευρώ, όταν το ίδιο δρομολό­γιο με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ τύπου ΑΒ 109 θα κό­στιζε σχεδόν το ένα τρίτο, δηλαδή μόλις 5.400 ευρώ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομέ­νων του ΕΚΑΒ, Γιώργο Μαθιόπουλο, «το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι 7.300 ευρώ για τα C-130, 4.100 ευρώ για τα C-27, 3.400 ευρώ για τα Σού­περ Πούμα, ενώ μόλις 2.700 ευρώ για τα ελικό­πτερα του ΕΚΑΒ ΑΒ 109. Και να σκεφτείτε ότι το 2016 έγιναν 1.400 αεροδιακομιδές οι οποίες κά­θε χρόνο στοιχίζουν περίπου 10 εκατ. ευρώ! Όσο για το κόστος συντήρησης και επισκευής των τρι­ών καθηλωμένων ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ανέρ­χεται στο ποσό των 2,5 εκατ. ευρώ, όπως είχε δηλώσει ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύ­λος Πολάκης.

Σαν να μην έφτανε αυτό, για δεύτερη χρονιά φέτος έχουν επιστρατευτεί και τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής που, αντί να ριχτούν στη μάχη με τις φλόγες έχουν αναλάβει και αυτά τον ρόλο των «ιπτάμενων ασθενοφόρων», αν και δεν δια­θέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Συγκεκριμέ­να, από την 1η Μαΐου, όταν αρχίζει και επίσημα η αντιπυρική περίοδος ένα πυροσβεστικό ελικόπτερο τύπου ΒΚ 117 θα μετασταθμεύσει στη Θεσσαλονίκη για αεροδιακομιδές.

Ερώτηση στη Βουλή

Ερώτηση για τα καθηλωμένα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή ο γιατρός και βου­λευτής Αρκαδίας της Ν.Δ. Κωνσταντίνος Βλάσης ο οποίος μεταξύ άλλων, τόνισε: «Το υπουργείο Υγείας διαθέτει 3 ειδικά νοσοκομειακά ελικόπτε­ρα Augusta Bell A109 για επείγουσες αερομετα­φορές περιστατικών υγείας. Τα ελικόπτερα αυτά είναι εκτός λειτουργίας καθηλωμένα σε αεροδρό­μιο της Πολεμικής Αεροπορίας για μεγάλο χρονι­κό διάστημα. Παρόλο που τα εναέρια μέσα των Ε.Δ. ορθώς συνδράμουν στο ανθρωπιστικό έργο του υπουργείου Υγείας αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να υποκαθιστούν μονίμως το έργο των ελι­κοπτέρων που έχουν εγκαταλειφτεί, παραμελώ­ντας την κυρία αποστολή τους που είναι η άμυνα της χώρας». Στην ερώτηση του βουλευτή της αξι­ωματικής αντιπολίτευσης απάντησε στις 3 Απρι­λίου ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Π. Πολάκης ο οποίος παρά τις κατά καιρούς διαβεβαι­ώσεις του για επίλυση του προβλήματος παρα­δέχεται πως παραμένουν ακόμα καθηλωμένα και τα τρία ελικόπτερα. «Το ένα εκ των τριών ελικο­πτέρων καθηλώθηκε το 2008, λόγω προβλήμα­τος στον κινητήρα του. Το δεύτερο καθηλώθηκε το 2012, λόγω προβλήματος στον κινητήρα του, αλλά και λόγω του προβλήματος που προέκυψε κατά την προσγείωσή του μετά από εκπαιδευτι­κή διαδικασία. Και για τα δύο ελικόπτερα έως τώ­ρα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για την αποκα­τάσταση των βλαβών. Το τρίτο ελικόπτερο ακινητοποιήθηκε το 2015, λόγω βλάβης στον κινητήρα, αλλά και λόγω εκτεταμένης συντήρησης η οποία προβλέπεται από τον κατασκευαστή. Αμέσως μετά την καθήλωσή του, το τρίτο ελικόπτερο μεταφέρ­θηκε άμεσα στις εγκαταστάσεις του ΕΚΑΒ, όπου το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα περατωθούν οι διαδικασίες συντήρησης. Παράλληλα, το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ και στο πλαίσιο σύμβασης αγοράς ελικοπτέρων, βρίσκεται σε διαδικασίες άμεσης επισκευής των κινητήρων όλων των ελικοπτέρων».

Τα ασθενοφόρα

Δραματικές είναι οι ελλείψεις και στα ασθενοφόρα. Τα χρόνια πέρασαν, τα πρόσωπα άλλαξαν, όμως το πρόβλημα στο ΕΚΑΒ όχι μόνο δεν λύθηκε, αλλά γιγαντώθηκε. Στην Αττική, αντί για 150 ασθενοφό­ρα που χρειάζονται για να καλυφθούν όλες οι πε­ριοχές διαθέσιμα είναι μόνο τα μισό, περίπου 70 και αυτά είναι βαριά ταλαιπωρημένα - ορισμένα μάλιστα έχουν στα κοντέρ τους ακόμα και 1 εκα­τομμύριο χιλιόμετρα! Τα παροπλισμένα ασθενο­φόρα παραμένουν ακινητοποιημένα στον χώρο στάθμευσης του κτιρίου των κεντρικών υπηρεσι­ών του ΕΚΑΒ. Όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, Γ. Μαθιόπουλος: «Ο δι­αγωνισμός για την προμήθεια 186 νέων ασθενο­φόρων με χρήματα από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Υγείας ξεκίνησε το 2007, ακυρώθηκε, όμως στα τέλη του 2009. Το 2010-2011 η προμήθειά τους εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και ξεκίνησε η πα­ραλαβή τους στις αρχές του 2012. Τελικά, παρελήφθησαν μόλις 90 ασθενοφόρα.

ΡΟΔΟΣ

Για να καλυφθούν οι ανάγκες, για δεύτερη χρονιά φέτος έχουν επιστρατευτεί και τα ελικόπτερα της Πυροσβεστι­κής, που, αντί να ριχτούν στη μάχη με τις φλόγες, έχουν αναλάβει και αυτά τον ρόλο των «ιπτάμενων ασθενοφόρων», αν και δεν διαθέ­τουν τον απαραί­τητο εξοπλισμό.

Του ΓΙΑΝΝΗ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ- g.sotiropoulos@realnews.gr
(REAL NEWS-29/04/2017)

__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις - Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο. Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ