Οι Ίκαροι της Π.Α σε ετοιμότητα


Τα «Π» βρέθηκαν στη Λήμνο και παρακολούθησαν τη δράση των πληρωμάτων των αεροσκαφών Readiness της 130 ΣΜ.
Οι Τούρκοι έχουν πιο "απρόβλεπτη" συμπεριφορά, γεγονός που τους κάνει και πιο "επικίνδυνους".

Το ακριτικό νησί της Λήμνου, σχεδόν απέναντι από την είσοδο των Στενών των Δαρδανελλίων, έχει διαχρονικώς σπουδαία γεωστρατηγική θέση και σημασία. Στην εποχή μας, η αξία του είναι στρατιωτική και διπλωματική, καθώς αποτελεί το ένα από τα τρία σημεία-στηρίγματα της ελληνικής αεραμύνης, όντας «υπεύθυνο» για ολόκληρο το Βόρειο Αιγαίο. Αντιστοίχως, οι αεροπορικές βάσεις της Σκύρου και του Καστελλίου Ηρακλείου Κρήτης εί­ναι «υπεύθυνες» για το Κεντρικό και το Νότιο Αιγαίο.

Για όλους αυτούς τους λόγους, τα «Π» βρέθηκαν στην ακριτική περιοχή για δύο ημέρες και παρακολούθησαν τη ζωή, αλλά και τη δράση των πληρωμάτων των αεροσκαφών ετοιμότητας της 130 Σμηναρχίας Μάχης (130 ΣΜ). Επίσης, κανονίσαμε κατά τέτοιο τρόπο την αποστολή μας, ώστε αυτή να συμπέσει με την ημέρα της αλλαγής των αεροσκαφών και των πληρωμάτων (αέρος και εδάφους) ετοιμότητος, προκειμένου να μπορέσουμε να μεταφέρουμε και αυτήν την εικόνα στον κόσμο, καθώς και ορισμένες εξαιρε­τικά ενδιαφέρουσες «λεπτομέρειες», που, κατά την άποψή μας, καταδεικνύουν τον εξαιρετικά μελετημένο -«επιστημονικό» θα λέγαμε- τρόπο που το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) σχεδιάζει κάθε αποστολή! 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Μόλις φτάσαμε στην ακριτική Λήμνο, μας υποδέχτηκε ο διοικητής της 130 ΣΜ, σμήναρχος (I) Παναγιώτης Βάλσαμος, ένας εξαιρετικά έμπειρος πιλότος, απόφοιτος της Σχολής Ικάρων (τάξη 1987), ο οποίος έχει στο ενεργητικό του περισσότερες από 700 ώρες πτήσεως με F-104G Starfighter και άλλες 2.100 ώρες με τα επιθετικά A-7Ε/Η Corsair II. Από τον Αύγουστο του 2016 είναι ο διοικητής της Μονάδας, ενώ από το 2014 ήταν ο υποδιοικητής της. Επομένως, ξέρει τη Μονάδα «σαν την τσέπη του». «Αποστολή της Σμηναρχίας είναι η άρτια εκπαίδευση του προσωπικού και η συντήρηση των μέσων ώστε να διατηρεί υψηλό βαθμό ετοιμότητας και μαχητικής ικανότητας για την ανάληψη και την επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια», μας λέει για την αποστολή της Μονάδος του και του προσωπικού της.

Και προσθέτει: «Η ιδιαιτερότητα της αε­ροπορικής βάσης της Λήμνου, όπου εδρεύει η 130 ΣΜ, είναι το γεγονός ότι, αν και δεν έχει δική της οργανική πολεμική Μοίρα, εντούτοις από αυτή επιχειρούν τα μαχητικά αεροσκάφη ετοιμότητος (Readiness) τύπου F-16C, διαφόρων εκδόσεων και διαφόρων Μοιρών, καθώς και ένα ελικόπτερο τύπου AS-332 Super Puma της 384 ΜΕΔ για αποστολές έρευνας και διάσωσης εντός του FIR Αθηνών». 

ΤΑ «ΖΕΥΓΑΡΙΑ». Επόμενος σταθμός μας ήταν το οίκημα των πιλότων των Readiness και το αντίστοιχο των τεχνι­κών που είναι δίπλα. Εκεί είναι ο σμηναγός (Ι) Βασίλης Μπουρέλος, απόφοιτος της ΣΙ (τάξη 2004), με προϋπηρεσία τρία χρόνια στα εκσυγχρονισμένα F-4E AUP και, ακολούθως, άλλα επτά στην 347 Μοίρα, που επιχειρεί με μαχητικά F-16C/D ΒIock .50. Μαζί του, ως «ζευγάρι» του, και ο υποσμηναγός (I) Νικόλαος Ανδρικόπουλος, απόφοιτος της ΣΙ (τάξη του 2009), ο οποίος τοποθετήθηκε απευθείας στα F-16 και από το 2012 και μετά υπηρετεί συνεχώς και αυτός στην 347 Μοίρα. Όπως μας λένε, ήταν πάλι «ζευγάρι» την Καθαρό Δευτέρα, όταν «με τη λαγάνα στο στόμα» (που λέει ο λόγος) δόθηκε «συναγερμός» («scramble» στην αεροπορική γλώσσα) για την παράνομη είσοδο εντός του FIR Αθηνών μιας τετράδας τουρκικών μαχητικών, από τα οποία τα δύο ήταν οπλισμένα και τα δύο άοπλα. «Τα αναγνωρίσαμε και μετά τα συνοδεύσαμε να βγουν από το FIR Αθηνών. Δεν είχαμε εμπλοκή. Ήταν εύκολη περίπτωση. Απλώς, ήταν... Καθαρό Δευτέρα», μας λένε με ένα ψιλοπαράπονο στα λόγια τους!

Μαζί μας στη συζήτηση ήταν και άλλοι δύο συνάδελφοί τους από την αδελφή 341 Μοίρα (αμφότερες εδρεύουν στην 111 Πτέρυγα Μάχης της Νέας Αγχιάλου και πετούν με τον ίδιο τύπο και την ίδια έκδοση του F-16). Πρόκειται για τον σμηναγό (I) Κλέαρχο Πεταλά, απόφοιτο της ΣΙ (τάξη 2008), ο οποίος τοποθετήθηκε στην 341 Μοίρα το 2011, καθώς και το «ζευγάρι» του, υποσμηναγό (I) Ιωάννη Κάκκο (ΣΙ, τάξη 2009), ο οποίος τοποθε­τήθηκε στη Μοίρα του το 2012. Οι δυο τους είχαν έρθει λίγη ώρα νωρίτερα στη Λήμνο, μαζί με τους τεχνικούς της Μοίρας, με ένα μεταφορικό αεροσκάφος C-130H της 356 ΜΤΜ, ενώ άλλοι δύο πιλότοι με τα αεροσκάφη τους θα έρχονταν αργότερα.

«Κάθε αποστολή Readiness διαρκεί μία εβδομάδα και αποτελείται από τέσσερις πιλότους, δηλαδή δύο "ζευγάρια" που εναλλάσσονται στις βάρδιες, καθώς και τεχνικούς διαφόρων ειδικοτήτων και οπλουργούς. Εμείς είμαστε σε αυτό το οίκημα και το διπλανό είναι των τεχνικών. Αμφότερα τα οικήματα έχουν κοιτώνες διαμονής του προσωπικού, χώρους υγιεινής και μία κουζίνα - τραπεζαρία με τηλεόραση όπου καθόμαστε και ετοιμάζουμε κανένα καφέ, κανένα τόστ, κάτι πρόχειρο τέλος πάντων, αφού για το μεσημεριανό και το βραδινό φαγητό μάς προμηθεύει η Σμηναρχία», μας λένε οι πιλότοι μας. Στο ερώτημα μας για το αν έχουν διαπιστώσει κάποια «ποιοτική αλλαγή» στη συμπεριφορά των Τούρκων πιλότων στον αέρα του Αιγαίου μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016 στη γείτονα, μας απαντούν: «Ναι, είναι εμφανές ότι είναι πιο άπειροι. Αυτό τους κάνει να έχουν πιο "απρόβλεπτη" πτητική συμπεριφορά, γεγονός που αυτομάτως τους κάνει και πιο "επικίνδυνους". Και το ότι λέμε πως είναι πιο άπειροι δεν το βλέπεις να το έχουν γραμμένο με κάποια ταμπέλα στο αεροπλάνο τους, αλλά το διαπιστώνεις από τα ίδια σου τα λάθη στην "αποενημέρωση" (debriefing), που τώρα είναι πολύ λιγότερα, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι ο "απέναντι σου" είναι άπειρος»! Πραγματικά εντυπωσιακό!

ΤΕΧΝΙΚΟΙ. Οι τεχνικοί που υποστηρίζουν τους πιλότους της 341 Μοίρας είναι μία εννεαμελής ομάδα τεχνικών και οπλουργών της Μοίρας, με επικεφαλής την ανθυπασπιστή μηχανικό Χριστίνα Καλτσά, η οποία αποφοίτησε από την Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ) το 2003 και αμέσως μετά εντάχθηκε στην 341 Μοίρα, στην οποία έκτοτε υπηρετεί επί 14 χρόνια! Μαζί της και άλλη μία γυναίκα τεχνικός, καθώς και επτά άνδρες συνάδελφοι της.

«Δεν υπάρχει καμία διάκριση ή διαφορά. Δεν υπάρχει άνδρας ή γυναίκα, αλλά τεχνικός πιστοποιημένος να κάνει κάποια ενέργεια ή μη πιστοποιημένος. Τόσο απλά. Η Π.Α είναι ομαδικό σπορ! Πιλότοι και τεχνικοί είμαστε σάρισα. Οι πιλότοι μας είναι η αιχμή του δόρατος και εμείς είμαστε το δόρυ, που τη στηρίζει».


Οι περιπολίες και οι αναχαιτίσεις

ΣΕ ΛΙΓΗ ώρα προσγειώνονται και τα δύο αεροσκάφη της 341 Μοίρας που περιμέναμε. Είχαν απογειωθεί από τις 11:30 και στη Λήμνο προσγειώθηκαν στις 14:45. Ήταν ο σμηναγός (I) Χρήστος Σγούρας, επικεφαλής του «ζευγαριού», απόφοιτος της ΣΙ (τάξη 2004), με περίπου 1.000 ώρες πτήσεως στο ενεργητικό του, που εντάχθηκε στην 341Μ το 2009, και ο υποσμηναγός(Ι) Μιχαήλ Τλας, απόφοι­τος της ΣΙ (τάξη 2011), ο οποίος εντάχθη­κε στη Μοίρα το 2014.

«Τι κάνατε τόση ώρα στον αέρα;» τους ρωτάμε. «Από τη στιγμή που απογειωθή­καμε, το ΕΚΑΕ μάς έστειλε για να ανα­χαιτίσουμε ένα “ζευγάρι” Τούρκων και έτσι “γλυτώσαμε” την απογείωση του “ζευγαριού” της Λήμνου και, στη συνέ­χεια, μας κράτησε στην περιοχή, πραγματοποιώντας περιπολία, αφού στον τουρκικό εναέριο χώρο υπήρχε πτητική δραστηριότητα. Όταν τέλειωσε το καύ­σιμο, προσγειωθήκαμε. Με την ορθολο­γική αυτή διαχείριση αεροσκαφών και πιλότων επιτυγχάνεται οικονομία καυσί­μου, καλύτερη συντήρηση του προσωπικού και ουσιαστικώς “γλυτώνουμε" μία αποπροσγείωση, επιτυγχάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα. Και τώρα που θα φύγουν τα παιδιά της 347Μ, θα “κρατηθούν” στην περιοχή για περιπολία, επιτυγχάνοντας επίσης νέα οικονομία και λιγότερη κού­ραση και καταπόνηση του προσωπικού». Παρεμβαίνοντας, ο σμήναρχος (I) Βάλσαμος μάς λέει: «Το ΕΚΑΕ συνήθως δια­τηρεί τα αεροσκάφη Readiness σε 5λεπτη ετοιμότητα, που σημαίνει ότι οι πιλότοι είναι ντυμένοι, έτοιμοι, δίπλα στα υπόστεγα, με τα αεροσκάφη τους, που είναι σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων από τα οικήματα. Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις που δίνει 2λεπτη ετοιμότητα, κάτι που σημαίνει ότι οι πι­λότοι μας είναι μέσα στο κόκπιτ τους, δεμένοι με τις ζώνες και έτοιμοι για απο­γείωση».

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΛΗΜΝΟ Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-11/03/2017)

__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις - Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο. Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ