Γιατί η Ελλάδα θέλει να αποκτήσει F-35 Stealth


Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΥΡΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ.
Ξεκίνησε η διαδικασία για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16, εκδηλώθηκε ενδιαφέ­ρον για τα F-35 και βρίσκονται σε τελικό στάδιο η υποστήριξη και η συντήρηση των ρωσι­κών αντιαεροπορικών πυραύλων S-300.

Σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης με πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας, η επιλογή της κυβέρνησης να προχωρή­σει στην υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων, κόστους περίπου 4,4 δισ. ευρώ, προκαλεί εύλογες απορίες και επιδέ­χεται κριτικής.

Επειδή τα εξοπλιστικά προγράμματα έχουν αποδεδειγμένα φαύλο παρελθόν καταλήστευσης του Δημόσιου, κάθε ευρώ που θα δίδεται για την αγορά ή την συντήρηση οπλικών συστημάτων θα πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένο και υπό τον διαφανή και εξονυχιστικό έλεγχο της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής.

Η Ελλάδα έχει την ατυχία να γειτονεύει γεωγραφικά με την Τουρκία, μια χώρα που όχι μόνο δεν κρύβει τις εδαφικές αξιώσεις της σε βάρος του Ελληνισμού (Αιγαίο, Θράκη, Κύπρος), αλλά διεκδικεί εμπράκτως ελληνικά εδάφη με την απειλή ή τη χρήση στρατιωτικής βίας. «Ζωντανά» παραδείγματα η εισβολή στην Κύ­προ (καλοκαίρι του 1974) και τα Ίμια (1996). Η Τουρκία, ανεξάρ­τητα από κυβερνητικά σχήματα (ισλαμιστές, κεμαλικοί κ.λπ.), υιο­θετεί διαχρονικά και συστηματικά μια επιθετική, επεκτατική και αναθεωρητική πολιτική σε βάρος της Ελλάδας. Στόχευα στην πολιτικο-στρατιωτική ομηρία της Κύπρου, στην αλλαγή του κυριαρ­χικού καθεστώτος στο Αιγαίο και στην αναγνώριση ως τουρκικής της μουσουλμανικής (θρησκευτικής) μειονότητας της Θράκης.


Η στρατιωτική ισχύς

Η Τουρκία «επενδύει» τις στρατηγικές επιλογές της σε βάρος του Ελληνισμού με τη στρατιωτική της ισχύ, την οποία αναβαθμί­ζει διαρκώς με δαπανηρά εξοπλιστικά προγράμματα, ενώ το Τουρ­κικό Προξενείο Κομοτηνής, αξιοποιώντας αδυναμίες της ελληνι­κής διοίκησης, προωθεί, απροκάλυπτα πλέον, καθεστώς αυτονο­μίας στη Θράκη. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) και τη χρονική περίοδο από το 1995 μέχρι και το 2016, 55.879 τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη έχουν κάνει 32.104 παραβιάσεις του εθνικού μας εναέριου χώρου, από τις οποίες 1.817 ήταν πάνω από ελληνικό έδαφος!

Η Τουρκία του Τ. Ερντογάν, παρά τα σοβαρά εσωτερικά προβλήματα και τις εξωτερικές απειλές (Κουρδικό, Συρία, ISIS), υλο­ποιεί ένα μεσοπρόθεσμο εξοπλιστικό πρόγραμμα κόστους 22 δισ. δολαρίων. Ήδη με την αγορά των 100 μαχητικών αεροσκαφών 5ης γενιάς τύπου F-35 Stealth -που θα αρχίσει η παραλαβή των 4 πρώτων το 2018 (η πρώτη παραγγελία περιλαμβάνει 24 F-35, που θα παραλάβει η Τουρκία μέχρι το 2024)- και σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της τουρκικής αντιαεροπορικής άμυνας με την προμήθεια του Κινεζικού α/α συστήματος μακρού βεληνεκούς FD-2000 (η κινεζική εκδοχή των S-300), η Τουρκία μεθοδεύει να πραγματοποιήσει την απειλή της για πλήρη ανατροπή του συσχε­τισμού στρατιωτικών δυνάμεων στο Αιγαίο. Αν δεν υπάρξει σοβα­ρή ελληνική αντίδραση, η Τουρκία, με την αδιαμφισβήτητη αερο­πορική υπεροχή που θα διαθέτει, θα μετατρέψει το Αιγαίο σε «τουρκική λίμνη»!

Συμπαραγωγός χώρα

Επισημαίνουμε ότι η Τουρκία είναι συμπαραγωγός χώρα στην κατασκευή των F-35 και μάλιστα συμμετέχει και η Τουρκική Αεροπορική Βιομηχανία, με εντυπωσιακά οφέλη.

Επειδή όμως η συνεργασία Πολεμικών Βιομηχανιών σφυρη­λατεί και ισχυρές πολιτικο-διπλωματικές διακρατικές συμμαχίες, επισημαίνουμε ότι: Στο πρόγραμμα JSF (το οποίο αναπτύσσεται από την αμερικανική Lockheed Martin) κατασκευής του υπερσύγ­χρονου μαχητικού αεροσκάφους F-35 Stealth, συμμετέχουν ως κύριοι χρήστες οι ΗΠΑ (1.850 αεροσκάφη), η Βρετανία (140) και ακολουθούν η Τουρκία (100), η Ιταλία (60), η Ολλανδία (37), η Αυστραλία (100), η Νορβηγία (52), η Δανία (30) και ο Καναδάς (65). Ως αγοράστριες χώρες, αλλά όχι συμπαραγωγοί, εκδήλω­σαν το ενδιαφέρον τους, επίσης, το Ισραήλ (παρήγγειλε 43 αερο­σκάφη). η Ιαπωνία (42) και η Νότια Κορέα (40). Κατά την πρώτη σκληρή δοκιμασία των F-35, που ήταν η συμμετοχή τους στην άσκηση «Red Flag» στην έρημο της Νεβάδα, κατόρ­θωσαν να αποφύγουν τον εγκλωβισμό τους από επίγεια ραντάρ και εξολόθρευσαν τέσσερις επίγειους στόχους σε ελάχιστα λεπτά. Με τα σημερινά δε­δομένα στο Αιγαίο (ελληνική αεράμυ­να), από το 2018, που η Τουρκία θα έχει τα πρώτα των F-35, αυτά δυνητι­κά, θα πετούν όχι στη βραχονησίδα Παναγιά ή στο Αγαθονήσι, αλλά και πάνω από την πλατεία Συντάγματος, χωρίς να γίνονται αντιληπτά!

Η ελληνική αντίδραση

Σε πρόσφατη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, αξιολογήθηκε η τουρκική παραγ­γελία, καθώς και ο συσχετισμός των δυνάμεων στο Αιγαίο. Εκτιμήθηκαν τα τούρκικα εξοπλιστικά προγράμματα και ειδικά η ενίσχυση της τουρκικής Αεροπορίας και οι συνέπειες της θεαματικής αύξησης της στρατιωτικής ισχύος της Τουρκίας, για την πορεία των ελληνο­τουρκικών σχέσεων.

Αποφασίστηκε η ενίσχυση της αεροπορικής ισχύος και της αεράμυνας της χώρας, καθώς επίσης και ένα σχέδιο βιωσιμότητας της εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, με έμφαση στην ουσιαστι­κή αναβάθμιση της ΕΑΒ.

Με εντολή του Πάνου Καμμένου, ξεκίνησε η διαδικασία για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F-16, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον προς την αμερικανική κυβέρνηση για την προμήθεια αεροσκαφών πέμπτης γενιάς (F-35) και βρίσκονται σε τελικό στά­διο η υποστήριξη και η συντήρηση των ρωσικών αντιαεροπορι­κών πυραύλων S-300. Το ΥΠΕΘΑ έστειλε το «Letter of Request» (LOR) με το οποίο ζητείται από την αμερικανική κυβέρνηση να υποβάλει αίτηση για διακρατική πρότα­ση, περιλαμβάνοντας ένα είδος «μενού» με όλα τα σενάρια αναβαθμίσεως του στόλου των 155 ελληνικών F-16. Μαζί με το LOR για τα F-16, το ΥΠΕΘΑ ζήτη­σε πλήρη ενημέρωση για το μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς, το F 35.

Δυσβάστακτο κόστος σχεδόν 5 δισ.!

Το κόστος για την αναβάθμιση των 155 μαχητικών F-16 υπολογίζεται στο 1,3 δισ. δολάρια. Το κόστος για την απόκτηση των F-35 είναι στα 100 εκατ. δολάρια το κομμάτι, με τη συνολική τι­μή να ανεβαίνει στο 150 εκατ. δολάρια, αν προσθέσουμε και τα οπλικά συστή­ματα. Η Πολεμική Αεροπορία ζητάει την απόκτηση τουλάχιστον 20 αερο­σκαφών F-35. Αξιόπιστες πληροφο­ρίες από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας αναφέρουν ότι το 2020 η Ελληνική Πο­λεμική Αεροπορία θα παραλάβει τα δύο πρώτα F-35...

Επίσης, ολοκληρώνεται και η συμφωνία για την τεχνική υπο­στήριξη και τη συντήρηση των κατευθυνόμενων αντιαεροπορικών βλημάτων μεγάλου βεληνεκούς εδάφους-αέρος S-300PMU- 1, με κόστος στα 160 εκατ. ευρώ. Ακόμη, είναι σε εκκρεμότητα ο εκσυγχρονισμός των γαλλικών μαχητικών Mirage-2000, που εκτός των άλλων θα αποκτήσουν και τη δυνατότητα εκτόξευσης των πυραύλων Exocet ΑΜ-39, αλλά και των Μ 2000-5, επει­δή ο σχετικός διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος λόγω υψηλού κόστους. Γίνεται προσπάθεια επίλυσης θεμάτων νομικής φύσεως και να μειωθεί το κόστος, ώστε να υλοποιηθεί το σχετικό πρόγραμμα. Το κόστος υπολογίζεται στα 25 εκατ. ευρώ το κομ­μάτι και έχει προβλεφτεί το ποσό των 450 εκατ. ευρώ.

Συνολικά το κόστος για τα εξοπλιστικά ανέρχεται περίπου στα 4,4 δισ. ευρώ.

Πού θα βρεθούν τα λεφτά;

Και το εύλογο ερώτημα είναι πού και πώς θα εξασφαλίσει η κυβέρνηση, στην παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία, το παραπάνω ποσό για τα εξοπλιστικά προγράμματα. Η κυβέρνηση, λέγεται, εξετάζει την πρόταση για ένα δεκαετούς διάρ­κειας χαμηλότοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εξασφαλίσει και θα εγγυηθεί η αμερικανι­κή κυβέρνηση! Ένα ακόμη δάνειο δηλαδή!

Τα δύο βασικά εξοπλιστικά προγράμματα, ο εκσυγχρονι­σμός των F-16 και η αγορά των F-35 θα γίνουν από την αμερι­κανική εταιρεία, τη Lockheed Martin. Η Ελλάδα θα προσπα­θήσει να αναλάβει σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο και για τα δύο προγράμματα, με την ΕΑΒ. Το εξοπλιστικό πρόγραμμα που προωθεί η κυβέρνηση έχει δύο στόχους. Να διατηρηθεί η σχετική ισορροπία στρατιωτικών δυνάμεων στο Αιγαίο και να «αιματοδοθεί» η εγχώρια αμυντική βιομηχανία, κυρίως η ΕΑΒ, που τώρα πνέει τα λοίσθια, παρότι διαθέτει άριστο επιστημονικό δυναμικό και σύγχρονες εγκαταστάσεις, αλλά όλα με κρατι­κές επενδύσεις. Επίσης και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) θα ωφεληθούν από τις δαπάνες για την προμήθεια στρατιωτικού υλικού και ανταλλακτικών, για τη συντήρηση των παλαιότερων οπλικών συστημάτων. Σε αυτή την «ταραγ­μένη» χρονική περίοδο, οι δαπάνες για την άμυνα, όπως λένε κάποιοι, «θα πρέπει να θεωρούνται επένδυση στην ειρήνη, στη σταθερότητα, στην οικονομία και στην ασφάλεια των πολι­τών». Είναι όμως έτσι, σε μια χώρα χρεοκοπημένη, που οι νέοι μα­στίζονται από την ανεργία, οι επενδύσεις δεν έρχονται, η ανάπτυ­ξη αργεί, οι 50άρηδες συνταξιούχοι καλοπερνάνε με τον μόχθο και την εργασία ανθρώπων του ιδιωτικού τομέα και οι πραγματι­κοί συνταξιούχοι προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα μετά τις περικοπές του «αριστερού» Κατρούγκαλου και των συντρόφων του...

ΕΑΒ και ΕΑΣ: Υπερχρεωμένες, αλλά με δυνατότητες

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία(ΕΑΒ) έχει τεράστιες δυνατότητες, αλλά λόγω λανθασμένων πολίτικων επιλογών αντιμετωπίζει το φάσμα της απαξίωσης και της πώλησης ή του λουκέτου.

Η αξιοπιστία της ΕΑΒ αποδεικνύεται και από το ότι έχει υπογράψει πρωτόκολλα συνεργασίας με ηγέτιδες εταιρείες του κλάδου της αεροναυπηγικής (Lockheed Mar­tin, EADS, Dassault Aviation, Finmeccanica, Snecma, Th­ales, Pratt & Whitney, Boeing). Επίσης το ανθρώπινο δυ­ναμικό της εταιρείας -που ανέρχεται σε 1.380 εργαζομέ­νους- έχει εξειδικευμένες γνώσεις υψηλού επιπέδου, ενισχύοντας έτσι καθοριστικά την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.

Για τη βιομηχανική μονάδα, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες για διασπάθιση του δημόσιου χρήματος. Πρόσφατα ο επίτι­μος Α/ΓΕΝ, ναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης, παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνι­κών Αμυντικών Συστημάτων, καταλογίζοντας ευθύνες στην πολιτική ηγεσία για την καταστροφική πορεία της εταιρείας.

Ο Παναγιώτης Μοσχολιός, ο οποίος έχει διατελέσει και πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος των ΕΑΣ, σε επιστολή του αναφέρει ότι «τα ΕΑΣ πήραν από το 2003 έως το 2012 1,2 δισ. ευρώ “ζεστό χρήμα” επιδοτούμενα από το κράτος! Απ’ αυτά, μόλις τα 40 εκατομμύρια δόθη­καν για επενδύσεις της εταιρείας». Εύλογο, αλλά αναπάν­τητο ερώτημα: Τι έγιναν τα υπόλοιπα;

Αποφασίστηκε για τη σωτηρία και τη βιωσιμότητα των ΕΑΣ να υλοποιηθεί ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, που εγκρίθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 από τη Βουλή, το οποίο είχε ως βασικούς στόχους να αντιμετωπιστούν οι δομικές αιτίες της ελλειμματικής λειτουργίας της εταιρείας και να βρεθεί λύση στο πρόβλημα των επιδοτήσεων.

Όμως, από το 2015 μέχρι το 2016, το πρόγραμμα «πά­γωσε», για διάφορους λόγους. Αν δεν υπάρξει άμεσα πρωτοβου­λία της κυβέρνησης, τα ΕΑΣ θα οδηγηθούν σε εκκαθάριση και λουκέτο. Η συμμετοχή της ΕΑΒ και των ΕΑΣ στο νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα αποτελεί το «διαβατήριο» για τη βιωσιμότητα των εγ­χώριων Αμυντικών Βιομηχανιών, για τις οποίες το ελληνικό κράτος έχει επενδύσει τεράστια ποσά.

του Χρήστου Καπούτση-xkapout@otenet. gr
(ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-18/02/2017)

__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις - Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο. Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010

EΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ