384 ΜΕΔ: Το έχει η Μοίρα τους


Σχεδόν έναν ασθενή ή τραυματία την ημέρα μεταφέρουν τα Super Puma της

Πάνω από 8.000 άνθρωποι έχουν σωθεί χάρη στην άμεση δράση των πληρωμάτων των πασίγνωστων πλέον ελικοπτέρων Super Puma της 384 Μοίρας Ελέγχου-Διασώσεως (384 ΜΕΔ) στα δέκα χρόνια από τη συγκρότησή της (γιορτάστηκαν πρόσφατα), στο πλαίσιο αποστολών αεροδιακομιδών και ερεύνης-διασώσεως, όπως με περηφάνια μάς αποκάλυψε ο σημερινός διοικητής της, αντισμήναρχος (I) Φώτης Λαχουβάρης.


Στατιστικά στοιχεία πραγματικά εντυπωσιακά, που «μιλούν από μόνα τους», καθώς δείχνουν ότι αυτή τη δεκαετία χάρη στα Super Puma και στο προσωπικό τους μεταφερόταν από απομακρυσμένα σημεία της Ελλάδος προς τα μεγάλα νοσοκομεία περίπου ένας ασθενής / τραυματίας την ημέρα (3.584 ασθενείς σε 3.560 ημέρες)! Και μπορεί βεβαίως αυτό να καταδεικνύει τη σπουδαία κοινωνική προσφορά της Μοίρας, αλλά ασφαλώς δεν περιποιεί τιμή στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, που εμφανώς χωλαίνει, τουλάχιστον σε πρωτοβάθμιο επίπεδο. Αυτό βεβαίως δεν είναι το αντικείμενο του ρεπορτάζ μας.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. Βρισκόμαστε στον φιλόξενο χώρο των γραφείων της 384 ΜΕΔ και συνομιλούμε με τον από τον Ιούλιο του 2015 μοίραρχό της, αντισμήναρχο (I) Φώτη Λαχουβάρη, έναν εξαιρετικά έμπειρο πιλότο, απόφοιτο της Τάξεως του 1992 της Σχολής Ικάρων, πρώην «Μιραζάκια», με 2.300 ώρες πτήσεως συνολικώς, από τις οποίες σχεδόν οι 1.500 στα Super Puma.

Η Μοίρα μπορεί να συγκροτήθηκε επισήμως το 2006, αλλά τα Super Puma είχαν φτάσει στην Ελλάδα το 1999 και είχαν ενταχθεί στη μητρική τους (και ιστορική) Μοίρα, την 358 ΜΕΔ, από την οποία το 2006 αποσπάστηκε και συγκροτήθηκε η 384 ΜΕΔ. Συνολικώς αποκτήθηκαν 12 Super Puma. Σήμερα υπάρχουν 11 και επιχειρούν έξι, λόγω του γνωστού προβλήματος με τη μεγάλη εργοστασιακού επιπέδου συντήρησή τους.

Αναφορικώς με την αποστολή της Μοίρας, ο διοικητής της τονίζει τα εξής; «Σε καιρό ειρήνης υποστολή της είναι η διάσωση ανθρώπων σε αποστολές έρευνας-διάσωσης και η αεροδιακομιδή ασθενών και τραυματιών. Αυτό το έργο είναι ιερό για εμάς. Δεν είναι μια αποστολή που αποβλέπει σε κάποιο μελλοντικό κέρδος. Το κέρδος είναι άμεσο και χειροπιαστό, σε πραγματικό χρόνο, και συνήθως πραγματοποιείται υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Το κέρδος δεν είναι άλλο από την άμεση επέμβαση στη ροή της ζωής των συνανθρώπων μας που διατρέχουν κίνδυνο. Η διάστασή τους είναι και η υπέρτατη ανταμοιβή για όλα τα πληρώματά μας. Άλλες αποστολές είναι η μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας, προσωπικού ή υλικού και VIPs. Σε περίοδο πολέμου η βασική αποστολή μας μεταπίπτει σε έρευνα και διάσωση από μάχη (CSAR)».

ΣΤΟΙΧΕΙΑ. Ενδεικτικώς μας παραθέτει τα επίσημα στοιχεία από τα αρχεία της Μοίρας και της ΠΑ: Από το 2006, όταν συγκροτήθηκε η 384 ΜΕΔ, έχουν πραγματοποιηθεί 2.920 αποστολές αεροδιακομιδών ασθενών/τραυματιών, συνολικής διάρκειας 6.514 ωρών πτήσεως, και σώθηκαν 3.584 συνάνθρωποί μας! Το ίδιο διάστημα η 384 ΜΕΔ έχει πραγματοποιήσει 1.345 αποστολές ερεύνης και διασώσεως (SAR) με 2.229 ώρες πτήσεως, διασώζοντας 4.459 συνανθρώπους μας υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες και από ναυάγια. Από αυτούς, περισσότεροι από 1.400 διασώθηκαν απευθείας από τα ελικόπτερα της Μοίρας. Δηλαδή, συνολικώς μέσα σε 10 χρόνια το προσωπικό και τα μέσα της 384 ΜΕΔ έχουν σώσει 8.043 συνανθρώπους μας! Πραγματικά απίστευτος αριθμός!


«Η 384 ΜΕΔ είναι σε ετοιμότητα 30 λεπτών, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, 356 ημέρες τον χρόνο. Παραλλήλως, όλα αυτά τα χρόνια η Μοίρα μας έχει ελικόπτερα αμέσου ετοιμότητος, “readiness” ή Α/Ν, σε τρία νησιά του Ανατολικού Αιγαίου (Λήμνο, Χίο και Ρόδο) και ένα τέταρτο στην Ελευσίνα, καλύπτοντας έτσι, μαζί με τη μητρική μας, 358 ΜΕΔ, ολόκληρο το FIR Αθηνών σε αποστολές SAR και προασπίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις εθνικές θέσεις. Το ένα τρίτο του προσωπικού μας εμπλέκεται συνεχώς στις ετοιμότητες αυτές μακριά από τη βάση του, στα προκεχωρημένα αεροδρόμια, και οι οικογένειές μας είναι αυτές που μας στηρίζουν συναισθηματικά και λειτουργούν ως πολύτιμη οπισθοφυλακή στο έργο της Μοίρας. Επίσης, πρέπει να τονιστεί ο καθοριστικής σημασίας ρόλος των τεχνικών της Μοίρας στην εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία της και στην εκτέλεση των αποστολών της», επισημαίνει με νόημα ο μοίραρχος.

Τα γρανάζια μιας καλοκουρδισμένης μηχανής

«Επιτρέψτε μου να αναφέρω μια σημαντική ιδιαιτερότητα της Μοίρας», μας λέει ο διοικητής της 384 ΜΕΔ. «Τα πληρώματα των Super Puma αποτελούνται από ιπταμένους (κυβερνήτη και συγκυβερνήτη) και μηχανικό πτήσεων της ΠΑ, συνδέσμους και δύτες/διασώστιες του Λιμενικού Σώματος, καθώς και γιατρούς και νοσηλευτές του ΕΚΑΒ, οι οποίοι καλούνται να συνεργαστούν μεταξύ τους και να λειτουργήσουν σαν γρανάζια μιας καλοκουρδισμένης μηχανής, με μόνο στόχο την επιτυχημένη έκβαση της αποστολής. Το πνεύμα της ομάδας και η σωστή επικοινωνία είναι το άλφα και το ωμέγα εντός του ελικοπτέρου. Αυτό το δέσιμο είναι που διακατέχει τα πληρώματα της Μοίρας μας και κατακτήθηκε μέσω της άψογης συνεργασίας. Όλες αυτές οι διαφορετικές ειδικότητες αποτελούν θεμέλιους λίθους, που παρέχουν τα εχέγγυα για την επιτυχή έκβαση της αποστολής μας. Επίσης, σε αποστολές CSAR αντί των διασωστών του ΕΚΑΒ συμμετέχουν οι κομάντος/διασώστες μάχης της 31 ΜΕΕΔ της ΠΑ, οι οποίοι επανδρώνουν και τα πολυβόλα που υπάρχουν στα πλαϊνά του ελικοπτέρου, ασφαλίζουν την περιοχή διάσωσης από εχθρικές απειλές και περισυλλέγουν τον διαφεύγοντα ή τον καταρριφθέντα πιλότο μας», αναφέρει ο αντισμήναρχος (I) Φ. Λαχουβάρης.

Τέλος, προσθέτει συγκινημένος: «Παρέχουμε τη σιγουριά στους πιλότους των μαχητικών μας ότι, αν χρειαστεί, θα διασωθούν και θα απομακρυνθούν έγκαιρα από το εχθρικό περιβάλλον. Τους ανθρώπους μας θα τους φέρουμε πίσω σε κάθε περίπτωση. Αυτό το ξέρουν, κάτι που λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής ισχύος για εκείνους».

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 22/10/2016 – ΛΕΩΝΙΔΑΣ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗΣ - lsblav@gmail.com)

__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο. Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010

EΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ