Αρχική » , , , , , » Νομοσχέδιο-ΜΟΜΑ φέρνει ο Καμμένος. Οι κυριότερες αλλαγές στις ΕΔ

Νομοσχέδιο-ΜΟΜΑ φέρνει ο Καμμένος. Οι κυριότερες αλλαγές στις ΕΔ

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Με το νομοσχέδιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις υλοποιείται επιτέλους το «όνειρο» του κ. Πάνου Καμμένου για τη «νέα ΜΟΜΑ» (ΜΟΜΚΑ), η οποία προορίζεται για την «εξυπηρέτηση» του μεταναστευτικού

Με πολυνομοσχέδιο - μαμούθ, παρεμβαίνει η κυβέρνηση στα θέματα του υπουργείου Αμύνης. Μεταξύ των άλλων, στο σχέδιο νόμου που δόθηκε χθες... σε δημόσια διαβούλευση, καθορίζεται ο διαφορετικός χρόνος θητείας που θα πρέπει να μένει στο πόστο του ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ και οι αρχηγοί των τριών Κλάδων, συστήνεται εντός του υπουργείου Αμύνης ένας «υπερφορέας» για την αξιοποίηση της τεράστιας περιουσίας των Ταμείων των Ενόπλων Δυνάμεων, δημιουργείται επιτέλους το «όνειρο» του κ. Πάνου Καμμένου για τη «νέα ΜΟΜΑ» (ΜΟΜΚΑ), η οποία, όπως φαίνεται από το κείμενο του νομοσχεδίου, προορίζεται για την «εξυπηρέτηση» του Μεταναστευτικού, δίδεται η δυνατότητα στα Γενικά Επιτελεία να προβαίνουν από μόνα τους σε προμήθειες αμυντικού υλικού και οπλικών συστημάτων(!), κλείνουν και συνενώνονται στρατιωτικές Σχολές, ενώ ρυθμίζεται πλειάδα θεμάτων που έχουν να κάνουν με μονιμοποιήσεις, μεταθέσεις, ιεραρχική άνοδο, και σταδιοδρομία του προσωπικού.

Ειδικότερα, στο πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων υπουργείου Εθνικής Άμυνας», καθορίζεται τριετής θητεία με δικαίωμα παράτασης για ένα επιπλέον έτος, για τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης (ΓΕΕΘΑ), και διετής θητεία με δικαίωμα παράτασης ενός χρόνου, για τους αρχηγούς των τριών Γενικών Επιτελείων (ΓΕΑ. ΓΕΝ, ΓΕΣ).

Να σημειωθεί πως έως τώρα δεν υπήρχε αυστηρά προσδιορισμένο χρονικό διάστημα θητείας του αρχηγού ΓΕΕΘΑ και των αρχηγών των τριών Όπλων, και έτσι ήταν δυνατόν να αποστρατεύονται με απόφαση του εκάστοτε υπουργού Αμύνης. Μάλιστα, συχνά, ανάλογα με τις επιθυμίες της κάθε κυβέρνησης, είτε «ξηλώνονταν» νωρίτερα οι αρχηγοί, είτε παρατεινόταν -κατά το δοκούν- η θητεία τους. Μάλιστα, στον Στρατό Ξηράς, τα τελευταία χρόνια άλλαξε σειρά αρχηγών, αφού κάθε ένα - ενάμισι έτος αποφασιζόταν η αποστρατεία του αρχηγού ΓΕΣ.

Πολιτικές παρεμβάσεις

Πάντως, η κυβέρνηση αφήνει παράθυρα για πολιτικές παρεμβάσεις στην ηγεσία των ΕΔ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, άλλωστε, στην αιτιολογική έκθεση, η κυβέρνηση έχει τη «δυνατότητα να αντικαθιστά τους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων και νωρίτερα από την προγραμματισμένη λήξη της θητείας τους, εφόσον ανακύπτει σοβαρός λόγος(!) που καθιστά αναγκαία την αντικατάσταση αυτή».

Επίσης, προβλέπεται να καταργηθούν «μετά από ένα στάδιο μετάβασης δύο ετών, οι υφιστάμενες σχολές υπαξιωματικών της ΠΑ (ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, ΣΙΡ)» και η «ενοποίησή τους σε μια ενιαία Σχολή Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΥΑ)». Επιπλέον, προτείνεται η σύσταση, εντός του υπουργείου Αμύνης, της νέας Υπηρεσίας Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ). Αν και στο πολυνομοσχέδιο αναφέρεται ότι θα «λειτουργεί παράλληλα με τα Ταμεία και σε στενή συνεργασία με αυτά», φαίνεται να δίδονται σε αυτήν την «ολιγομελή, διακλαδική, ανεξάρτητη υπηρεσία», υπερεξουσίες. Όπως και να ’χει, η ρύθμιση αυτή δείχνει ότι, με ενέχυρο την περιουσία τους, τα ασφαλιστικά Ταμεία των ΕΔ (Μετοχικά Ταμεία Στρατού -ΜΤΣ- Ναυτικού -ΜΤΝ- και Αεροπορίας -ΜΤΑ), ουσιαστικά παίρνουν «απαλλαγή» από τη συγχώνευσή τους στον Ενιαίο Φορέα που προβλέπει η κυβερνητική πρόταση για το ασφαλιστικό.

Τα εφάπαξ

Αυτό σημαίνει ότι, μέχρι νεωτέρας, απομακρύνεται ο κίνδυνος περικοπών στα εφάπαξ που καταβάλλουν, ακριβώς λόγω του ενεχύρου που δίνουν για να κρατήσουν την όποια ανεξαρτησία τους στη λήψη των αποφάσεων.

Επιπλέον, προτείνεται η σύσταση της «νέας ΜΟΜΑ», της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών, ΜΟ.Μ.ΚΑ(!), τη δημιουργία της οποίας τόσο πολύ διατυμπάνιζε ο κ. Καμμένος από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε το υπουργείο Αμύνης. Στο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι η Μονάδα «θα συμπράττει με φορείς του δημοσίου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης στην υλοποίηση έργων τοπικού ενδιαφέροντος, τα οποία εξυπηρετούν το γενικότερο επιχειρησιακό ενδιαφέρον των ΕΔ, όπως π.χ. η διάνοιξη μιας οδού ή η κατασκευή μιας γέφυρας σε ορισμένη παραμεθόριο ή άλλη περιοχή». Ωστόσο, προστίθεται το εξής σημείο: «Η ΜΟΜΚΑ καθίσταται αρμόδια σε εξαιρετικές περιπτώσεις επείγουσας εθνικής ανάγκης να αναλάβει την εκπόνηση μελετών ή και την εκτέλεση έργων κατόπιν σχετικής απόφασης του ΚΥΣΕΑ». Κάτι που σαφέστατα «φωτογραφίζει» τον ρόλο της στο Μεταναστευτικό.

Όσον αφορά ζητήματα προμηθειών, αναφέρεται ότι «κατόπιν απόφασης του υπουργού Αμύνης, παρέχεται η δυνατότητα στα Γενικά Επιτελεία να διενεργούν σε εξαιρετικές(!) περιπτώσεις» αγορές και προμήθειες.

Ειδικότερα, «η δυνατότητα αυτή παρέχεται στα Γενικά Επιτελεία αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις που απαιτείται η κάλυψη σοβαρών και ανελαστικών (!) αναγκών εθνικής ασφάλειας και ετοιμότητας των ΕΔ, η δε χρηματοδότηση των συμβάσεων αυτών θα γίνεται από τις πιστώσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων και των λειτουργικών προϋπολογισμών των Γενικών Επιτελείων, οι οποίες δεν δύνανται να υπερβούν το ετήσιο ανώτατο όριο πιστώσεων όπως ορίζεται στο οικείο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ)».

Τέλος, προβλέπεται η σύσταση Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου στο υπουργείο Αμύνης, ενώ δίδεται η δυνατότητα στους ΕΜΘ και στους ΕΠΟΠ, μετά από συγκεκριμένα χρόνια υπηρεσίας, να γίνονται μόνιμοι υπαξιωματικοί.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Καθορίζεται τριετής θητεία για τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ και διετής για τους αρχηγούς ΓΕΑ, ΓΕΝ, ΓΕΣ.

Συστήνεται «υπερφορέας» για την αξιοποίηση της τεράστιας περιουσίας των Ταμείων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Δημιουργείται η «νέα ΜΟΜΑ» (ΜΟΜΚΑ) για την «εξυπηρέτηση» του μεταναστευτικού προβλήματος.

Δίνεται π δυνατότητα στα Γενικά Επιτελεία να προβαίνουν από μόνα τους σε προμήθειες υλικού και οπλικών συστημάτων.

Κλείνουν και συνενώνονται Στρατιωτικές Σχολές.

Ρυθμίζεται πλειάδα θεμάτων σχετικά με μονιμοποιήσεις, μεταθέσεις και ιεραρχική άνοδο του προσωπικού.

(ΕΤ 29/03/2016 – ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ - targirakis@e-typos.com - forapartida-forapartida.blogspot.gr)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ Ν/Σ:



__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας. Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΟ!

9 σχόλια:

  1. Και φυσικά (αν μή τι άλλο..)ούτε λόγος για επίλυση των υπαρκτών προβλημάτων των ΕΜΘ.Δεν θα μπώ κάν στον κόπο να απαριθμήσω και να αναλύσω τα υπαρκτά(επαναλμβάνω) προβλήματα.Τα ξέρουμε όλοι μας αλλά κάποιοι κάνουν πως δεν ξέρουν (είτε τα προβλήματα είτε τον τρόπο επίλυσης τους).Δεν πειράζει.Απλώς ας κάνουν τον κόπο οι κάθε λογής συμβουλάτορες-σοφοί-έμπειροι-πανεπιστήμονες η όπως αλλιώς αποκαλούνται οι κύριοι δίπλα στον Υπουργό, να ενημερώσουν ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να ληφθούν κάποιες αποφάσεις ουσιαστικές ,οι οποίες στο κάτω κάτω δεν κοστίζουν .Α, και να μην ξεχάσουν στο ενημερωτικό σημείωμα που θα συντάξουν,να εξηγήσουν το πώς θα αντιμετωπίσουν την υπεραύξηση των στελεχών στον βαθμό του Ανθστή για τα επόμενα 10 και βάλε χρόνια, έχοντας υπόψη τους ότι ένας Ανθστής προερχόμενος απο ΕΜΘ είναι ήδη 44 η 45 ετών.Ακούει κανείς??????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Αλλο ένα λάθος του συστήματος,ήταν οτι καταληκτικός βαθμός είναι αυτός του Ανθστη,και όχι του Αρχιλοχία.
      Τώρα,διορθώθηκε.....

      Διαγραφή
    2. Το λάθος του συστήματος αγαπητέ, είναι ότι οι υπαξκοί προερχόμενοι απο ΣΜΥ ,Εθελοντές κτλ, γίνονται Αξκοί.Καταληκτικός βαθμός όλων των Υπαξκών ανεξαρτήτου προελεύσεως, αυτός του Ανθστή (και πολύ τους είναι).Μάθανε όλοι την καραμέλα ¨Αξκός εξ Υπαξκών¨.Τώρα, διορθώθηκε....?

      Διαγραφή
    3. Μάθε και εσύ αγαπητέ ότι όλες οι ΑΣΣΥ από φέτος έγιναν 3 χρόνια (δηλαδή διαφορά πλέον με ΑΣΕΙ 1 χρόνο, δηλ. τίποτα...) και μάλιστα και στις 2 κατηγορίες εισέρχονται με πανελλαδικές. Μήν μπερδεύεις τους Μον. Υπξκους ΑΣΣΥ με τους ΕΜΘ και ΕΠΟΠ...

      Διαγραφή
  2. Να τροποποιηθεί η ημερομηνία του άρθρου 91 του ν.3883/10 της παραγράφου 2 σε 31-12-2014 ούτως ώστε να υπάρχει ταύτιση με την εφαρμογή των μεταβατικών χρονικών ορίων που προβλέπονται με τον νόμο 3865/2010 (μεταρρύθμιση συνταξιοδοτικού συστήματος του δημοσίου)για να γίνει το εν λόγω σχέδιο Νόμου σωστό και να αποκατασταθεί επιτέλους η αδικία που μας ταλανίζει έξι(6)ολόκληρα χρόνια. Εγείρονται ερωτήματα ,για το ότι μέχρι σήμερα, παρ΄ ότι υπάρχουν εκκλήσεις ,ενστάσεις, ερωτήσεις από άμεσα θιγόμενους και απαντήσεις για θετική εξέταση από αρμοδίους, ο «συγγραφέας» του Σχεδίου ξανά έγγραψε ανεπυφύλακτα το ίδιο πράγμα 31-12-2012

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Για να καταστεί σαφέστερη η αδικία που υπόκεινται οι εισαχθέντες τα έτη 1988-89 Θέλω και εγώ να σας παραθέσω το εξής παράδειγμα για να καταλάβετε την αδικία:
      Κατά το έτος ψήφισης των νόμων 3883/10 και 3865/10 στην ΠΑ υπήρχαν τρεις τάξεις Ανθυποσμηναγών (η 39η, η 40η και η 41η) προέλευσης ΣΤΥΑ (ΑΣΣΥ).
      Κατά το έτος συμπλήρωσης πλήρους πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας (35/35) οι υπόψη τρεις σειρές θα φέρουν τους κάτωθι βαθμούς:
      α. Η 39η Σμήναρχοι κατά την αποστρατεία τους (Έτος εισαγωγής τους 1987).
      β. Η 40η Επισμηναγοί (Έτος εισαγωγής τους 1988).
      γ. Η 41η Σμηναγοί (Έτος εισαγωγής τους 1989).
      Επειδή η αποκατάσταση της εν λόγω αδικίας είναι κυρίως ηθικής και όχι οικονομικής φύσης,και επειδή η εναρμόνιση των νόμων 3883/10 και 3865/10 πρέπει να θεωρείται επιβεβλημένη, ελπίζουμε ότι η τροποποίηση της ημερομηνίας στην παράγραφο 2 άρθρο 91 του ν.3883/10 σε 31.12.2014 θα τύχει ορθολογικής αντιμετώπισης αυτή τη φορά, μιας και οι εν λόγω Αξιωματικοί έχουν ακριβώς τα ίδια κριτήρια έναντι των προγενέστερων Αξιωματικών προερχομένων από την ίδια Παραγωγική Σχολή (ΣΤΥΑ) και με τα ίδια Ασφαλιστικά – Συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

      Διαγραφή
  3. Ο Αναθεωρημένος Ν3883/2010 ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟΣ ΥΠΟ ΠΡΟΑΓΩΓΗ θα φέρει ηρεμία στο Στράτευμα και θα εξισσοροπήσει τις αδικίες εναντι των ΑΣΕΙ. Δεν μπορεί ενας Ανθστής ΑΣΣΥ/ ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΓΕΝΤΑΣ να λαμβάνει μισθό παραπάνω απο Ανθυπολοχαγό. Ο φέρον βαθμός να συμβαδίζει με τον μισθολογικό. Επίσης η εφαρμογή για οικοθελώς αποστρατείες ολων με αναφορα τους στα 58 έτη θα φέρει ισορροπία στη χασούρα απο το PSI στα ταμεία. Εφαρμόζεται ήδη σε όλο το Δημόσιο τομέα ας εφαρμοσθεί και ΕΔ αφού το σύνολο σχεδόν το επιθυμεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανένα σύνολο δεν το επιθυμεί.Ίσως ελάχιστα άτομα.Το ότι εφαρμόζεται στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα δεν έχει καμία σχέση διότι οι συνθήκες εργασίες του Στρατιωτικού είναι διαφορετικές.Τέλος θέλω να τονίσω ότι <> στρατός δεν έχει κανένα νόημα να υπάρχει και αν θέλουν να εργαστούν οι Απόστρατοι να ψάξουν αλλού.

      Διαγραφή
  4. Πρέπει να ειδικά μισθολόγια στο δημόσιο, το καλοκαίρι, να αναθεωρηθούν και να σχεδιαστούν από την αρχή, δεν υπάρχει κανείς λόγος να υπάρχουν 4 και 5 επιδόματα θα πρέπει να μείνουν σε 2 επιδόματα και ένα μέρος των επιδομάτων που θα καταργηθούν να ενσωματωθούν στο βασικό μισθό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο. Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝ. 2010

EΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

 
Copyright © 2016. ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ Published by ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ